به سایت رسا تاسیسات خوش آمدید.در صورت بروز هر گونه مشکل با ما در تماس باشید.

از چه لوله هایی برای خطوط تامین آب زیر زمینی استفاده می شود؟

12 اردیبهشت

از چه لوله هایی برای خطوط تامین آب زیر زمینی استفاده می شود؟

از چه لوله هایی برای خطوط تامین آب زیر زمینی استفاده می شود؟

لوله های خطوط تامین آب زیرزمینی به دلیل این که در برابر رطوبت و یا ضربات متعدد قرار دارند باید از موادی ساخته شوند که در برابر ضربات مختلف، خم شدگی، حرارت، فشار و… مقاومت کافی داشته باشند. شایان ذکر است لوله هایی که در زیر خاک دفن می شوند و غیر قابل دسترس هستند باید طول عمر بالایی داشته باشند زیرا در صورت خرابی تعمیر آن ها بسیار مشکل می باشد.

اصولا برای لوله کشی از چند نوع لوله برای ساخت سیستم های خطوط تامین آب استفاده می کنند که این لوله ها فلزی، مصنوعی و پلی اتیلن هستند. با ما همراه باشید تا در ادامه شما را با لوله های مناسب برای خطوط تامین آب زیرزمینی آشنا کنیم.

لوله‌های مسی

اغلب لوله کش ها برای اتصال خطوط تامین آب زیرزمینی از لوله های مسی استفاده می کنند. لوله های مسی از جمله لوله هایی هستند که اگر چه در برابر ضربه، فشار و خوردگی مقاوم می باشند اما در شرایط زیر خاک ممکن است کیفیت خود را از دست بدهند. در مکان هایی که شرایط خاک کیفیت این لوله ها را تهدید می کند، لوله کش ها این لوله ها را درون آستین های مصنوعی قرار می دهند تا کیفیت خود را از دست ندهند. قیمت لوله های مسی در مقایسه با فلزات و لوله های PVC و CPVC بسیار گران تر است. مس دارای کاربردهای گسترده ای می باشد.

لوله های پی وی سی

لوله های پی وی سی اصولا برای باغبانان و مزرعه داران مورد استفاده قرار می گیرد. این لوله ها آب را با ایمنی بالا در بالا و پایین زمین منتقل می کنند. روش اتصال این لوله ها به دو شیوه جوشکاری حلال و یا از طریق پیچ و مهره  صورت می گیرد. اصولا این لوله ها برای لوله کشی آب های آبیاری استفاده می شوند اما  برخی از شهرداری ها از این لوله ها برای انتقال آب آشامیدنی به مناطق مسکونی نیز استفاده می کنند.

لوله‌های  CPVC

لوله های  CPVC لوله های پلاستیکی هستند که برای انتقال آب در پایین و بالای زمین  مورد استفاده قرار می گیرند. این لوله ها در مقایسه با لوله های PVC دارای مقاومت بیشتری در برابر فشار و حرارت می باشند. تولید کنندگان، این لوله ها را مناسب سیستم های آب سرد و گرم می دانند.

 

 

لوله‌های  PEX

این لوله ها مناسب لوله کشی های زیر زمین و روی زمین هستند و در زیرزمین برای تامین آب آشامیدنی استفاده می شوند. لوله های  PEX به صورت یک شلنگ ضخیم می باشند که از مواد انعطاف پذیر تشکیل شده اند و دارای قدرت بالایی هستند. این لوله ها قادر به تحمل کشش، چرخش و خمش بدون نیاز به اتصالات لوله ای می باشند. لوله های PEX در برابر حرارت و فشار مقاوم هستند و در برابر آسیب های شیمایی نیز کیفیت خود را از دست نمی دهند. جالب است بدانید که این لوله ها از طریق اتصالات فشرده رشته ای به یکدگیر وصل می شوند و مانند لوله های PVC و  CPVC از اتصالات چسبی استفاده نمی کنند.