به سایت رسا تاسیسات خوش آمدید.در صورت بروز هر گونه مشکل با ما در تماس باشید.

انواع لوله کشی هایی که بیشترین استفاده را در ساختمان سازی دارند.

08 اردیبهشت

انواع لوله کشی هایی که بیشترین استفاده را در ساختمان سازی دارند.

انواع لوله کشی هایی که بیشترین استفاده را در ساختمان سازی دارند.

به مجموعه اقدامات و تجهیزات و اتصالاتی که در زمینه نگهداری و نصب لوله ها استفاده می شود لوله کشی می گویند. امروزه با افزایش ساختمان سازی، لوله کشی مدرن جای لوله کشی های قدیمی را گرفته است.

برای این که فرد متوجه شود چه لوله ای برای لوله کشی بهتر است باید به کاربرد لوله توجه کنید. سعی کنید همیشه با کیفیت ترین لوله را انتخاب کنید گاهی بهترین لوله باکیفیت ترین لوله نیست. باکیفیت ترین لوله، لوله ای است که از ابزار آلات جدید  و بهترین مواد اولیه تولید شده باشد. با ما همراه باشید تا شما را با لوله کشی هایی که بیشترین استفاده را در ساختمان دارند آشنا کنیم.

 

انواع لوله کشی های ساختمان

1- لوله کشی فاضلاب

2- لوله کشی گاز

3- لوله کشی آب سرد و گرم

4- لوله کشی پکیج و شوفاژ

لوله کشی آب سرد و گرم (آشپزخانه)

لوله کشی آشپزخانه دارای سیستم ساده ای می باشد که از لوله های انتقال آب سرد و گرم به شیر اصلی، لوله انتقال گاز و لوله گنداب مخصوص سینک تشکیل می شود. برخی از آشپزخانه ها دارای اتصالات مخصوص دستگاه زباله خرد کن، ماشین ظرفشویی، آب سرد و گرم می باشند که در نهایت به لوله کشی سینک ظرفشویی متصل می شوند.

لوله کشی حمام

لوله کشی حمام باید به گونه ای باشد تا آب را انتقال دهد و گنداب را از تمامی لوله ها به روش های سازمان یافته خارج کند. بنابراین در حمام به دو نوع لوله کشی نیاز است که عبارتند از: سیستم لوله کشی آب و فاضلاب و سیستم تامین آب. سیستم لوله کشی آب و فاضلاب گنداب های توالت و حمام را جمع می کند و آن ها را به چاه منتقل می کند. سیستم تامین آب، آب گرم و سرد را به حمام و توالت منتقل می کند و منبع این سیستم لوله کشی، بخش شهری می باشد.

لوله کشی آب و فاضلاب ساختمان

این سیستم جزو یکی از حیاتی ترین مراحل لوله کشی ساختمان محسوب می شود. این سیستم گنداب های سینک ظرفشویی، حمام، توالت و… را جا به جا می کند و به انبار فاضلاب خانگی منتقل می کند. سیستم های تهویه نیز بخشی از لوله کشی آب و فاضلاب محسوب می شوند و کار آن خارج کردن گازهای خاصل از گنداب ها به بیرون خانه می باشد. سیستم تهویه اکثرا جهت حفظ فشار و تخلیه صحیح به کمک سیستم تخلیه آب می آید. این سیستم ها اصولا در معرض دید نمی باشند و در زیر طبقات قرار دارند، بنابراین هنگامی که این سیستم ها از کار بیوفتند حل کردن مشک لبسیار سخت می شود. از جمله این مشکلات می توان به گرفتگی لوله های فاضلاب اشاره کرد.

لوله کشی شوفاژ و پکیج

این سیستم با سیستم لوله کشی آب مرتبط است. در صورتی که لوله کشی آب ساختمان به صورت انشعابی صورت گرفته باشد می توان برای لوله کشی شوفاژ از شیوه و روش انشعابی استفاده کرد.
لوله کشی گاز

این لوله کشی نیز از جمله سیستم هایی است که امروزه در بسیاری از ساختمان ها دیده می شود که برای این لوله کشی باید ابتدا در سازمان نظام مهندسی پرونده تشکیل داد و سپس پیمانکاری برای اجزای لوله کشی انتخاب شود و بعد لوله کشی صورت گیرد، در پایان نیز کنتور نصب می شود.