به سایت رسا تاسیسات خوش آمدید.در صورت بروز هر گونه مشکل با ما در تماس باشید.

بهترین نوع لوله کشی کدام است؟

16 اردیبهشت

بهترین نوع لوله کشی کدام است؟

بهترین نوع لوله کشی کدام است؟

لوله کشی جهت انتقال مایعات و جامدات از محلی به محل دیگر به وسیله ی مجموعه ای از لوله ها صورت می گیرد. لوله کشی های خانگی از فلز و پلاستیک ساخته شده اند و دارای تنوع زیادی می باشند. لوله ها انواع مختلفی دارند که دارای معایب و مزایای مخصوص به خود هستند. جالب است بدانید که لوله ها هرکدام کارایی خاص خود را دارند. در ادامه شما را با انواع لوله ها آشنا خواهیم کرد.

لوله‌های مسی

این لوله ها هیچ گونه نشتی ندارند و از مقاومت بالایی در برابر فشار، حرارت، گرما و … برخوردار می باشند. لوله های مسی دارای سه اندازه  M، L و K  می باشند که سایز M دارای دیوارهای نازکی است که برای لوله کشی آب گرم و سرد داخلی استفاده می شود، سایز  L دارای ضخامت متوسطی است و برای لوله کشی آب گرم و سرد استفاده می شود و سایز  K دارای ضخیم ترین بدنه و دیوار می باشد که برای لوله کشی های آب زیرزمینی مورد استفاده قرار می گیرد. استفاده از این لوله ها در لوله کشی های ساختمانی سبب می شود تا آب به هیچ وجه آلوده نشود. این لوله ها دارای طول عمرمفید بالایی هستند و بدنه ی سفت و سختی دارند. از معایب این لوله ها می توان به هزینه ی بالای آن ها و وجود جای جوش لحیمی در لوله کشی های قدیمی بر روی بدنه این لوله ها اشاره نمود.

 

لوله‌های پلی اتیلن  PEX

این لوله ها یکی از گزینه های مناسب برای بازسازی لوله کشی های ساختمانی می باشند. لوله های PEX کاربرد های بسیاری دارند و می توان به راحتی این لوله ها را از دیوار ها جدا کرد و در مکان های دیگر استفاده نمود. لوله های پلی اتیل  REX اصولا برای لوله کشی های آب سرد و گرم استفاده می شوند. از ویژگی های دیگر این لوله ها می توان به مقاومت بالای آن ها در برابر حرارت، گرما و دما اشاره نمود.

 لوله های فولادی گالوانیزه شده

در لوله کشی اکثر خانه های ساخته شده در دهه های 1930 و 1980 از لوله های فولادی گالوانیزه شده استفاده شده است اما به دلیل تاثیر منفی، امروزه از این لوله ها در ساختمان ها استفاده نمی شود. اکثر خانه هایی که در لوله کشی های خود از لوله های گالوانیزه استفاده کرده اند باید مجدد لوله کشی شوند. از معایب این لوله ها می توان به تغییر رنگ دادن آب، امکان ورود قلع به آب، گرفتگی جریان آب، وزن زیاد و… اشاره کرد.

لوله‌های  PVC

این لوله ها اصولا برای لوله کشی های داخل خانه ، روشویی، توالت و حمام استفاده می شوند. از مزایای این لوله ها می توان به عدم زنگ زدگی آن ها، طول عمر بالا و قیمت پایین آن ها اشاره کرد. از این لوله ها نمی توان برای انتقال آب گرم استفاده نمود زیرا ممکن است جمع شوند.

 

 

لوله‌های CPVC

لوله های CPVD به راحتی نصب می شوند و می توان از آن ها برای انتقال و حمل آب سرد و گرم استفاده کرد. این لوله ها نسبت به لوله های  PVC انعطاف بیشتری دارند. از معایب این لوله ها می توان به این نکته اشاره نمود که در صورت سرد شدن هوا و یخ زدن ممکن است بشکنند و امکان بازیابی لوله های قدیمی تر وجود ندارد.

لوله‌های فلزی دیگر

از دیگر لوله های فلزی می توان به لوله های چدنی، فولاد ضد زنگ و ورق سیاه اشاره کرد. لوله های چدنی دوام و وزن بالایی دارند. لوله های فولاد ضد زنگ بسیار مستحکم می باشند و در برابر فرسایش مقاوم هستند. ورق سیاه نیز برای حمل گاز مورد استفاده قرار می گیرد.