به سایت رسا تاسیسات خوش آمدید.در صورت بروز هر گونه مشکل با ما در تماس باشید.

تفاوت لوله سوپر پایپ و ایزی پایپ چیست؟

31 خرداد

تفاوت لوله سوپر پایپ و ایزی پایپ چیست؟

تفاوت لوله سوپر پایپ و ایزی پایپ چیست؟

انتخاب لوله به عنوان یکی از ابزار آلات کاربردی در پروژه­­های ساختمان سازی و عمرانی از اهمیت به سزایی برخوردار است. یکی از انوع لوله­هایی که امروزه در بازار یافت می­شود و بسیار نیز مورد استقبال قرار گرفته است لوله­ های چند لایه است که به لوله­هایی گفته می­شود که از چند لایه مواد مختلف و همچنین فلزاتی مثل استیل و آلومنیوم برای ساخت آن­ها استفاده می­شود. نکته­ی حائز اهمیت این است که کیفیت این لوله­ها در مقایسه با لوله­های پلی اتیلن بسیار بهتر است. بنابراین در این سایت قصد داریم که شما را با دو برند سوپر پایپ و ایزی پایپ که دو تولید کننده­ی بزرگ لوله­ های چند لایه  به شمار می­آیند آشنا کنیم.

 

 

لوله­های سوپر پایپ

سوپر پایپ از آغاز فعالیت خود به عنوان اولین تولید کننده لوله­های تلفیقی پنج لایه در خاورمیانه و پنجمین شرکت در جهان است. گواهی نامه­های بسیاری را برای حسن فعالیت و کیفیت کالاهای خود دریافت کرده است.  شایان ذکر است که این شرکت اولین تولید کننده­ی غیر اروپایی است که به این درجه از موفقیت رسیده است و رقیب­هایی توانایی مثل آلمان، لهستان، اسپانیا و سوئد را کنار زده است. یکی از تولیدات جدید این برند معروف اتصالات سوپر پایپ +2 است که طبق دانش دریافتی از پوپونور آلمان مهدنسی مجدد شده‌اند و دارای ویژگی­ها بسیار منحصر به فردی هستند. به عنوان مثال این اتصالات به گونه­ای طراحی شده است که مجهز به نشانگرهای جا رفتن لوله­اند یعنی دارای سه سوراخ هستند که فرد را از جا فتادن لوله مطمئن می‌کنند، این ویژگی باعث بالا رفتن سرعت و دقت نصب می­شود. یا یکی دیگر از تمهیدات انجام شده در این نوع اتصالات این می­باشد که نیازی به کالیبر کردن که بسیار وقت­گیر هم می‌باشد، ندارند. علاوه بر این به دلیل ممنوع بودن آبکاری نیکل از لحاظ بهداشتی سوپر پایپ از قلع استفاده کرده است.

لوله­های ایزی پایپ

یکی دیگر از تولید کنندگان لوله­های چند لایه گروه ایزی پایپ است. که کار خود را از سال 1370 آغاز کرده است و تاکنون نیز بسیار در عرصه­ی تولید بسیار فعال بوده است و یکی از معروف­ترین و بهترین نسل لوله­های پلیمری، به نام لوله­های پنج لایه ایزی پکس را وارد بازار جهان داخل و خارج کرده است. این لوله­ها به دلیل طراحی منحصر به فردشان بسیار در برابر دما مقاوم هستند و تا دمای 90  درجه سانتی گراد را می‌توانند تحمل کنند و همچنین به دلیل عمر طولانی که دارند برای لوله­ کشی آب گرم بسیار مناسب­اند.

 

 

 

ملاک برتری لوله­های چند لایه

دو مجموعه­ی صنعتی که بالا معرفی کردیم جزء بهترین تولید کنندگان لوله­های 5 لایه محسوب می­شوند که به دلیل کارایی و قابلیت­های بالایی که دارند بسیار به سرعت در جهان معروف شده­اند. ما نیز در این بخش سعی داریم شما را با مزیت­های لوله­های 5 لایه آشنا کنیم.  این لوله­ها علاوه بر این که سطح صافی دارند و برای لوله­ کشی روکار بسیار مناسب هستند و قابلیت شکل پذیری هم دارند. لوله­های پنج لایه به هیچ عنوان رسوب پذیر نیستند و در صورت استفاده از این نوع لوله­ها کمتر با مشکل افت فشار آب مواجه می­شویم نکته­ی بسیار مهمی که در این رابطه وجود دارد این است که لوله­های پنج لایه به هیچ وجه خواص آب را تغییر نمی­دهند و در برابر اکسیژن نفوذ نا پذیرند. این لوله­ها به دلیل مقاومت بسیار بالایی که در برابر دما دارند گزینه­ی بسیار مناسبی برای انواع تأسیسات و گرمایش از کف هستند و به دلیل این که به شکل کلاف به بازار عرضه می­شوند ضایعات و دور ریز ندارند و خیلی سبک هستند و بسیار از نظر اقتصادی به صرفه هستند و نصبشان نیز خیلی راحت انجام می­شود.