به سایت رسا تاسیسات خوش آمدید.در صورت بروز هر گونه مشکل با ما در تماس باشید.

دلایل استفاده نکردن از لوله ها و اتصالات بی کیفیت

14 تیر

دلایل استفاده نکردن از لوله ها و اتصالات بی کیفیت

دلایل استفاده نکردن از لوله ها و اتصالات بی کیفیت

از آن جایی که نصب سیستم لوله کشی از اهمیت بالایی در هر پروزه‌ی عمرانی اعم از ساختمانی و کشاورزی و مسکونی و تجاری برخوردار است  و به قولی سیستم لوله کشی هر ساختمان به عنوان شریان اصلی هر پروژه محسوب میشود پس بنابراین باید برای نصب آن از بهترین و مرغوبترین ابزار آلات و لولهها استفاده شود چرا که هر گونه بیدقتی در خصوص این مسئله حتما خسارتهای جبران ناپذری را در پی خواهد داشت و مسلما هزینهی تعمیر کردن بسیار زیاد خواهد بود. وقتی در یک پروزهی کشاورزی از لولهها و اتصلات بیکیفیت استفاده میشود مسلما کل پروژه از بین میرود و خسارتهای سنگینی به زحمت چندین ماهی یک کشاورز وارد میکند یا اگر در نصب سیستم فاضلاب یا آب رسانی یک ساختمان مسکونی از ابزارآلات با کیفیت استفاده نشود افراد آن ساختمان دائما با مشکلاتی از قبیل رسوب کردن مواد در لولهها، پوسیدگی لولهها و افت فشار آب و مشکلاتی از این قبیل دست و پنجه نرم میکنند در آخر هم مجبور می‌شوند که کل سیستم را تعویض کنند که این همان طور که قبلا گفتیم هزینهی سنگینی را برای آنها به دنبال خواهد داشت.

راه تشخیص کیفیت لولهها و اتصلات

بنابر آن چه گفته شد برای این که دچار خسارت سنگین نشویم و در تشخیص خود اشتباه نکنیم بهترین راه این است که از افراد ماهر مشاوره بگریم و بعد انتخاب کنیم. اما ما در این بخش سعی داریم تا برای کسانی که شاید نتوانند از تجربه افراد ماهر استفاده کنند نکاتی را یادآور شویم تا شاید ما نیز به سهم خود کمکی به شما کرده باشیم.
نکته اول: بهتر است از همین اول به شما بگویم که رنگ لولههای فاضلاب به هیچ وجه ملاک تشخیص کیفیت محسوب نمیشود و نباید از ظاهر در مورد آنها قضاوت شود.

نکته دوم: برای این که متوجه شویم که لوله ی فاضلاب با کیفیت است یا نه میتوانیم از شیوهی حرارت دادن استفاده کنیم برای این کار ابتدا باید لوله را روش شعله حرارت دهیم و بعد از این که لوله نرم شد یک اتصال را از سمت نرم شده لوله وارد میکنیم و میچرخانیم. اگر لوله خوب باشد بعد از انجام این کار هیج صدمهای به او نمیرسد و اگر بیکیفیت باشد لوله میشکند و دیگر قابل استفاده نخواهد بود.

نکته سوم: روش دیگر تشخیص کیفیت این است که لوله را با اره برش دهیم اگر با کیفیت باشد به هیچ وجه نمیشکند و اگر بی‌کیفیت باشد حتما میشکند.

نکته چهارم: باید دقت داشته باشیم که لولههایی که با کیفیت هستند نصب آنها هم سریع و بدون هیچ گونه دردسر یا هزینهی اضافی انجام میشود.

نکته پنجم: راه دیگر هم این است که لوله را از ارتفاع پرت کنیم در صورت شکستگی یا لب پر شده قطعا نشان از بی کیفیت بودن آن دارد.

 

تذکر:

علاوه بر آن چه در رابطه با راه تشخصی کیفیت لوله گفتیم در رابطه با انتخاب نوع لوله نیز برای فاضلاب کشی باید بگوییم که بهتر است از اتصالات و لولههایی استفاده شود که پلیمری پلاستیکی هستند چرا که از مقاومت و عمر بالاتری برخوردارند و کمتر احتیاج میشود که تعویض شوند. و همچنین به دلیل این که سطح صافی دارند در رابطه با انتقال فاضلاب کمتر مشکل پیش میآید. آن چه تا به حال در رابطه با انتخاب ابزار مرغوب گفتیم نکاتی بود که قبل از انجام لوله کشی باید رعایت میشد اما بعد از انجام آن هم برای این که مطمئن شویم بعد از رعایت نکاتی که گفته شد دچار مشکل نمیشویم باید حتما روند لوله کشی توسط یک فرد کار بلد چک شود تا از عدم وجود هر گونه نشتی یا خرابی مطمئن شویم.