به سایت رسا تاسیسات خوش آمدید.در صورت بروز هر گونه مشکل با ما در تماس باشید.

لوله¬های کاروگیت بهترین انتخاب برای سیستم آب و فاضلاب

21 خرداد

لوله¬های کاروگیت بهترین انتخاب برای سیستم آب و فاضلاب

لوله­های کاروگیت بهترین انتخاب برای سیستم آب و فاضلاب

لوله­های کاروگیت جزء بهترین گزینه­ها برای نصب سیستم آب و فاضلاب هستند و تولید آن نتیجه­ی سال­ها تحقیق و بررسی می­باشد. در واقع لوله­های کاروگیت یک نوع از لوله­های پلی اتیلینی هستند که در صنعت دارای شهرت خاصی هستند و بسیار کاربردی می باشند. لوله­های کاروگیت معمولا به دو صورت لوله کاروگیت و لوله اسپیرال تولید می­شود و در واقع تفاوت اساسی این دو نوع لوله در شیوه­ی ساخت این دو هست. رنگ این لوله­ها روکش شیاه و داخل زرد است.  از آن جایی که این لوله­ها معمولا جهت انتقال سیالات فاضلابی و پساب­های صنعتی مورد استفاده قرار می­گیرد از این رو به این لوله­ها علاوه بر کاروگیتی لوله­های کاروگیتی فاضلابی نیز گفته می­شود.

 

 

لوله­های کاروگیت در کارخانه­ها با ابعاد صد ده تا سه هزار میلی­متر تولید می ­شود و در حال حاضر در بیش از نود درصد از پروژه­های عمرانی و ساختمانی و … از این لوله­ها استفاده می­شود. این لوله‌ها در دسته­ی لوله‌های دو جداره قرار می­گیرد و دارای دیواره داخلی صاف و صیقلی است و این باعث می­شود حرکت سیالات در آن به سادگی اتفاق بیفتد و میزان اصطکاک در آن به حداقل برسد. دیواره خارجی آن آج دار است. این ویژگی منحصر به فرد این نوع لوله­ها محسوب می‌شود که دیوراه داخلی آن به شکل حلقوی­ است و باعث می­شود تا آستانه تحمل این لوله­ها در برابر فشار بیرونی افزایش پیدا کند.

مزیت لوله­های کاروگیت

لوله­های کاروگیت به دلیل این که در برابر تغییرات شرایط محیطی مقاوم­ترند برای نصب در تأسیسات آب و فاضلاب بهترین انتخاب هستند. نصب این لوله­ها در تأسیسات لوله بسیار کم هزینه تمام می­شود و در وقت نیز صرفه جویی می­شود. این لوله­ها در برابر تنش مکانیکی بسیار مقاوم هستند و علاوه بر این، پایداری حرارتی و پایداری در برابر اشعه ماوراء بنفش خورشید و پایداری آن برای حفظ ویژگی­های فیزیکی در صورت وجود نمک و مواد قلیایی و همچنین انعطاف پذیری مناسب بر محبوبیت آن روز به روز می­افزاید. علاوه بر این کنترل لوله­ی کارگیت بسیار آسان است و خیلی آسان نصب می­شود. این لوله­ها بسیار سبک هستند و جا به جا کردن آن به سادگی انجام می­گیرد و همچنین لوله­های کاروگیتی عمر بسیار بالایی دارند و عمر آن­ها تا صد سال هم می­رسد. ما هنگام استفاده از این لوله­ها باید این نکته را مد نظر داشته باشیم که عمر مفید لوله­ی کاروگیت به نوع استفاده از آن بستگی دارد و اگر مدت طولانی در معرض نور آفتاب قرار بگیرند بالاخره عمر مفیدشان کمتر می­شود. این لوله­های کاروگیت کاربردهای متنوعی دارند و هم در مسیرهای مستقیم و هم در مسیرهای هموار به هر دو صورت سطحی و دفنی قابل نصب و استفاده می‌باشند.

 

 

لوله­های کاروگیت ارزان

لوله­های ارزان عنوانی است که در رابطه با این نوع لوله­ها مطرح است و در جمع آوری و انتقال فاضلاب درون شهری استفاده می­شود و مهم­ترین کاربرد لوله­ی کاروگیت ارزان بدین شرح می­باشد که از این لوله­ها برای ساخت شوتینگ زباله و ساخت سپتیک تانک پلی اتیلنی استفاده می­شود. همچنین از لوله­های کاروگیت ارزان برای کاورینگ لوله­های فلزی، برق، مخابرات، و سیم­های فیبر نوری کاربرد دارد. به این نوع لوله­ها که در صنعت مخابرات کاربرد دارد لوله­ی کاورینگ مخابراتی گفته می ­شود. بد نیست بدانیم از لوله­های کاروگیت ارزان می ­توان در ساخت منهول آماده نیز استفاده کرد.  علاوه بر این مزیت­های که ذکر شد باید به این اشاره کرد که این لوله­ها را معمولا می ­توان با سرعت بالا و در کم­ترین زمان ممکن تولید کرد. در کل ساختار لوله­های کاروگیت بدین شکل است که عمدتا توسط بخشی از خاک احاطه می‌شود و فشار خاک سبب فشرده سازی فضای اطراف لوله می ­شود و تنش وارد شده به لوله را کنترل می‌ کند.