به سایت رسا تاسیسات خوش آمدید.در صورت بروز هر گونه مشکل با ما در تماس باشید.

لوله پلاستیکی و نکات مورد نیاز در نصب

18 اردیبهشت

لوله پلاستیکی و نکات مورد نیاز در نصب

لوله پلاستیکی و نکات مورد نیاز در نصب

در گدشته برای انتقال مایعات از لوله های فلزی بیشتر استفاده می شد اما امروزه به دلیل رسوب و خوردگی از لوله های پلاستیکی بیشتر مورد استفاده قرار می گیرند.

 

 

 نحوه لوله کشی ساختمان با لوله پلاستیکی

در ابتدای کار باید محاسبات مهندسی مانند محل لوله کشی، اندازه ی مورد نیاز لوله ها ،اتصالات مورد نیاز لوله ها و کلیه ابزار آلات مورد نیاز را تخمین زده و آماده شود.

ابتدا دستگاه را بر روی پایه نصب کرده  پس از آن با توجه به لوله ها و  اتصالات لقمه  مورد نظر را انتخاب کرده و بر روی اتو نصب می  کنیم. در این قسمت باید توجه داشته باشید که صفحه، المنت و لقمه بصورت کامل در تماس باشند. با آچار مخصوص لقمه را در جای مورد نظر محکم می کنید. توجه داشته باشید که هیچوقت با وسایل دیگر این کار را انجام ندهید زیرا باعث ایجاد مشکلات در دستگاه و پوشش تفلون لقمه می شود .

پس از اتصال اتو به برق درجه را روی 260 درجه سانتی گراد تنظیم می کنیم .پس از روشن شدن دستگاه راکت  اتو کم کم گرم می شود و به درجه مورد نظر میرسد  پس از گذشت حدود 5 الی 10 دقیقه لقمه ها به شرایط مورد نظر میرسند  و ترموستات چراغ دستگاه را خاموش می کند پس از آن می توانید شرو ع به کار کنید .

در این مرحله لوله ها توسط قیچی پی سی وی بر بریده می شوند بهتر است برش های لوله بصورت عمودی و از نقطه اندازه گیری شده باشند .

از یک سمت لوله و از سمت دیگر اتصال را داخل لقمه جوش می گذاریم پس از مدتی هر دو طرف داغ شده و جوش می خورند و از داخل اتو می توانیم آنها را در بیاوریم.  به  مدت زمان نگه داشتن باید خیلی  توجه کرد زیرا در صورت کم نگه داشتن  مقاومت لوله در نقطه جوش بسیار پایین خواهد بود و در صورتی  که زیاد نگه داشته شود  ضخامت لوله زیاد می شود و لوله دچار گرفتگی در قسمت جوش خواهد شد.

 

 

نکاتی برای لوله کشی ساختمان با لوله سفید
  • بهتر است بیشتر از 8 ساعت مداوم دستگاه را به برق وصل نکنید
  • لوله و اتصالات پلی پروپیلنی را از گرما دور نگه دارید.
  • از گرم کردن این لوله‌ها و اتصالات با استفاده از شعله مستقیم جدا بپرهیزید.
  • از قرار دادن این لوله‌ها و اتصالات در مقابل نور مستقیم خورشید بپرهیزید.
  • برای خم کردن لوله‌ها ار سشوار صنعتی استفاده کنید.
  • درپوش‌های پلیمیر بهتر از درپوش‌های فلزی هستند.
  • پس از اتمام کار، لوله‌ها و اتصالات را به مدت ۲۴ ساعت و در فشار ۱۴ الی ۲۰ اتمسفر تست کنید.
  • مراقب سیم کشی ساختمان و لوله کشی فاضلاب باشید تا به آنها صدمه نزنید. اگر پلان خانه در دسترستان هست حتما آنرا بررسی کنید تا از مسیر لوله کشی آب گرم و سرد مطلع شوید.
مزایا و معایب لوله ها ی پلاستیکی

از مزایای لوله های پلاستیکی می توان  به ارزان بودن، سبک بودن،نصب راحت ،دچار خوردگی نشدن و

از معایب آن می توان حساس بودن به دما و مقاومت فشاری کم اشاره کرد.