به سایت رسا تاسیسات خوش آمدید.در صورت بروز هر گونه مشکل با ما در تماس باشید.

لوله پلی اتیلن و کاربرد آن

26 اسفند

لوله پلی اتیلن و کاربرد آن

لوله پلی اتیلن و کاربرد آن

دربازار پر رقابت امروزی، چیزی به نام انحصار وجود ندارد و تمامی شرکت‌ها و برندها در پی این هستند که بهترین محصول را با قیمتی مناسب ارائه کنند تا بتوانند نظر تمامی خریداران را به خود جلب کنند.

هنگامی که به بازار محصولی مانند لوله نگاه می کنیم، متوجه می‌شویم که تنوع در انواع لوله بسیار زیاد است و هر کدامشان مصرف خاصی دارند و مناسب استفاده در فضای خاصی هستند.

انواع لوله شامل لوله پلیکا، لوله پلاستیکی، لوله استیل، لوله گالوانیزه، لوله پلی اتیلن و… می شود که در این مقاله صرفا در رابطه با لوله پلی اتیلن، کاربرد و ویژگی های آن صحبت خواهیم کرد.

لوله پلی اتیلن نوعی لوله با قابلیت انعطاف است، که به دلیل داشتن این ویژگی تبدیل به یک گزینه خوب برای انتقال مایعات و گازها شده است. از این نوع لوله در مصارفی مانند آبرسانی، شبکه های گاز، شبکه انتقال آب، مجرای برق، خطوط تامین سیستم آتش نشانی و… استفاده می‌شود.

 

 

لوله‌های پلی اتیلن همان طور که از نامشان پیداست از ماده ای به نام پلی اتیلن ساخته شده اند، این ماده باعث شده است که خواص بی‌نظیری در محصولات ساخته شده از آن وجود داشته باشد. نوع پلی اتیلن استفاده شده در لوله‌های ساخته شده از آن با سایر محصولات متفاوت است.

لوله‌های پلی اتیلن کاربرد بسیار گسترده ای دارند و به دلیل مقاومتی که در مقابل اسیدها، بازها، مواد شیمیایی مختلف، خوردگی و… دارند روزبه روز محبوب‌تر می‌شوند و در مکان‌های بیشتری مورد استفاده قرار می‌گیرند.

این لوله ها تقریبا از سال 1950 در آمریکا و اروپا استفاده می‌شدند و با گذشت زمان وپیشرفت علم، کیفیت آن‌ها بیشتر شد و تولید و استفاده آن‌ها نیز در سراسر دنیا سیر صعودی پیدا کرد.

لوله‌های پلی اتیلن برخلاف بسیاری از لوله‌ها می‌توانند عمری بالای 50 سال داشته باشند و این موضوع باعث شده است که از نظر اقتصادی بسیار به صرفه باشد.

ویژگی های لوله پلی اتیلن

مقاومت در برابر ضربه و فشار: لوله‌های پلی اتیلن به دلیل مقاومت بسیار بالایی که در برابر ضربه و فشار دارند، می‌توانند جایگزین بسیار خوبی برای لوله‌های فلزی و بتنی باشند، چرا که استفاده ازاین نوع لوله باعث کاهش دور ریز می‌شود، به همین دلیل از نظر مالی بسیار به صرفه است و می‌تواند توجه انواع مصرف کننده به خصوص در حجم انبوه را به خودش جلب نماید.

وزن پایین: لوله‌های پلی اتیلن نسبت به سایر لوله‌ها و اتصالات وزن کم‌تری دارند و همین ویژگی باعث حمل، نصب، بارگیری واستفاده آسان‌تر آن‌ها شده است.

جریان پذیری خوب: سطح داخلی لوله‌های پلی اتیلن بسیار صاف است و به همین دلیل اصطکاک کم تری با موادی که از آن رد می‌شود خواهد داشت، از این روسرعت مواد عبوری از آن بسیار بالا است.

مقاومت در برابر سایش و جوندگان: لوله‌های پلی اتیلن به دلیل این‌که بسیار سخت و محکم هستند در مقابل جوندگان بسیار مقاومند وهم چنین به دلیل این که مواد استفاده شده در ساخت آن ها بسیار مقاوم است، می تواند انتخاب خوبی برای انتقال مایعات با ذرات نامحلول باشد.

 

 

انواع لوله پلی اتیلن

لوله پلی اتیلن دوجداره کاروگیت: لوله های دو جداره پلی اتیلن کاروگیت از دو لایه‌ی داخلی و خارجی ساخته شده‌اند و لایه خارجی آن‌ها به صورت حلقه حلقه است و لایه داخلی آن دارای سطحی صاف است. این نوع لوله در واقع مانند یک جوی زیر زمینی است واز آن برای انتقال پساب‌های صنعتی و فاضلاب‌ها استفاده می‌کنند.

لوله پلی اتیلن تک جداره: لوله‌های پلی اتیلن تک جداره را می‌توان برای مصارف مختلفی که در آن‌ها به فشار 2 تا 40 بار نیاز است استفاده کرد.

لوله پلی اتیلن اسپیرال: لوله پلی اتیلن اسپیرال نوع خاصی از لوله های کاروگیت است و به شکل متفاوتی تولید می‌شود، این لوله‌ها تا قطر 3 متر وطول 6 متر تولید می‌شوند و به وسیله ی جوش لب به لب یا اکستروژنی به یکدیگر متصل می‌شوند.

برای خرید هر چیزی شما ابتدا باید شناخت کافی نسبت به آن پیدا کنید، لوله‌ها یکی از مهم ترین چیزهایی هستند که در ساختمان سازی، انتقال منابع مختلف و.. بسیار اهمیت دارند، به همین دلیل خوب است درباره انواع آن‌ها بیشتر بدانید.