به سایت رسا تاسیسات خوش آمدید.در صورت بروز هر گونه مشکل با ما در تماس باشید.

معرفی انواع لوله فاضلابی برای لوله کشی در ساختمان

10 تیر

معرفی انواع لوله فاضلابی برای لوله کشی در ساختمان

معرفی انواع لوله­ فاضلابی برای لوله کشی در ساختمان

ما در این مقاله قصد داریم تا شما را با انواع لوله­ ها که برای در نصب سیستم فاضلاب کاربرد دارند آشنا کنیم.

لوله فاضلاب بوش فیت: این نوع لوله­ها در واقع جدیدترین نسل لوله­های فاضلاب هستند نسبت به سایرین نصب و راه اندازی­اش با سرعت بالاتری انجام می­شود و برای لوله­ کشی قسمت­های مختلف ساختمان کاربرد دارد. این لوله­ها در سایزها بسیار متنوعی در بازار یافت می­شود و همچنین استفاده از این لوله­ها خطر نشت را کاهش می­دهد و هنگام نصب نیز نیازی نیست لوله­ خشک باشد.

 

 

لوله­های پلی اتیلن: این نوع لوله­ها سال­های بسیاری است که برای نصب سیستم فاضلاب کاربرد دارد و بیشتر برای سیستم فاضلاب شهری استفاده می­شود و به کارگیری آن در سیستم فاضلاب کشی ساختمان سال­ها است که منسوخ شده است. این لوله­ها وزن نسبتا سبکی دارند و از نظر قیمت هم بسیار به صرفه است به همین دلیل است که سال­هاست به عنوان یکی از پر فروش­ترین مصالح ساختمانی به فروش می‌رسید. این لوله­ها بسیار سبک هستند و اصلا زنگ نمی­زنند و در برابر پوسیدگی بسیار مقاوم هستند اما نصب آن بسیار سخت است ولی باز نسبت به لوله­ها چدنی سریع­تر نصب می­شود. در محل اتصال معمولا رسوب می­گیرد.

لوله­های پلیکا: به این لوله­ها یو پی وی سی نیز گفته می­شود و بسیار در صنعت لوله کشی کاربرد دارد. این لوله­ها را می­توان مدل به روز شده­ی پی وی سی به شمار آورد و بسیار شبیه لوله­های پلیکا است. با این وجود که این لوله­ها بسیار با کیفیت هستند و سال­هاست که آزمون خود را پس داده­اند اما شاید به دلیل قیمت بالا آن را انتخاب نکنند و سایر انواع لوله­ها را به لوله­های پلیکا ترجیح دهند.

لوله فاضلاب فولادی گالوانیزه: این لوله­ها برای آبرسانی و فاضلاب کاربرد دارد ولی بیشترین نوع کاربرد این نوع لوله­ها برای سیستم تهویه است. این لوله­ها از فولاد نرمی ساخته می­شوند که در ساختن آن ورقه فولاد را با فشار داخل  قالب عبور داده و درز آن را جوش می­دهند و سپس آن­ها را جهت افزایش مقاومت در برابر اسیدها و زنگ زدگی گالوانیزه می­کنند. این لوله­ها نسبت به لوله­های آهنی در برابر اسید مقاومت کمتری دارند.

 

 

لوله­ها فاضلابی دو جداره کاروگیت: این لوله­ها دو جداره هستند و مقاومت بسیار بالایی دارند و بیشترین کاربرد آن در نصب فاضلاب شهری و فاضلاب ساختمان­ها است.

لوله­های فاضلاب چدنی: این نوع لوله­ها از چدن ریخته شده ساخته می­شود و معمولا بر حسب نوع کاربرد آن آلیاژ شکل و طول لوله متفاوت است. و اغلب در سیستم فاضلاب شهری برای جمع کردن آب­های سطحی کاربرد دارد. این لوله­ها تا حدودی منسوخ شده­اند و در واقع در زمره­ی نسل اول لوله­های فاضلاب کشی است. اما با این وجود نسبت به لوله­های آهنی دیگر بسیار ارزان تر هستند و همچنین قابلیت این را دارند  تا در دستگاه تراکم هوا استفاده شوند. اما یکی از عیب­های لوله چدنی این است که وزن آن­ها بسیار سنگین است و نصب آن کمی دشوار است و متاسفانه در برابر مواد شیمایی مقاومت بالایی ندارد و به همین دلیل زنگ می­زند.

لوله­های فاضلاب بتنی: این نوع لوله مقاومت بالایی دارند و یکی از بهترین و مقاوم­ترین لوله­های فاضلاب محسوب می­شود که سال­هاست از رونق نیفتاده است و علاوه بر این لوله­ها بتنی با محیط زیست هم سازگار است و بر خلاف لوله­های پلاستیکی اصلا قابلیت اشتعال ندارد.