به سایت رسا تاسیسات خوش آمدید.در صورت بروز هر گونه مشکل با ما در تماس باشید.

معرفی و بررسی ویژگی های لوله پلیکا

20 اردیبهشت

معرفی و بررسی ویژگی های لوله پلیکا

معرفی و بررسی ویژگی های لوله پلیکا

همانطور که گفته شد بیش از 50% مواد اولیه لوله های پلیکا از UPVC تشکیل شده است. یو پی وی سی مخفف  پلی وینیل کلرید غیر پلاستیکی است. این مواد در واقع همان پی وی سی است که در طی فرآیندی غیر پلاستیکی شده است. این محصول پر کاربرد بعد از سال 1980 وارد بازار صنعت شد و به سرعت در تولید لوله های پولیکا نقش اساسی بر عهده گرفت.

 

 

کاربرد لوله های پولیکا

کاربردهای بسیار شهری و صنعتی لوله های پلیکا غیر قابل انکار است اما این لوله ها بیشترین کاربرد را در لوله کشی شبکه ی فاضلاب خانه های مسکونی دارد. از دیگر کاربردهای این لوله ها می توان به استفاده از آن در محافظت از کابل های برق اشاره کرد.

لوله های پلیکا دسته اول به نسبت سایر لوله ها از مقاومت پایین تری برخوردار است به همین دلیل از آن برای لوله کشی تهویه و همچنین انتقال آب در پشت بام و ناودانی‌ها استفاده می‌شود. لوله های پلیکا با مقاومت متوسط که در دسته دوم قرار دارند نسبت به دسته اول از نظر مقاومت در برابر فشار در رده‌ متوسط قرار دارند. این لوله‌ها برای لوله کشی فاضلاب خانه های مسکونی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

دسته ای دیگر از این لوله ها هستند که مقاومت بسیار بالایی دارند که برای محافظت از کابل‌های شبکه برق رسانی و پوشش کابل‌های شبکه برق و نیرو، حمایت لاین های مخابراتی و همچنین در خطوط فاضلاب با دبی بالا و شبکه‌های آب‌رسانی تحت فشار مورد استفاده قرار می‌ گیرند.

مزایای لوله پلیکا

سطح لوله های پلیکا کاملا صیقلی و صاف است و همین امر سبب شده است  تا سطوح لوله‌ها دچار رسوب گذاری و رنگ دهی در دیواره‌های لوله‌ها نشود. از دیگر مزایای عالی این لوله ها نصب آسان آن هاست زیرا نیاز به هیچ گونه امکانات و تجهیزات ویژه ای برای نصب ندارند.

این لوله های در برابر اسید و باز مقاوم هستند و در برابر واکنش های شیمیایی تحت تاثیر قرار نمی گیرند. لوله های پلیکا به نسبت وزن سبک خود دارای مقاومت خوبی هستند و همچنین از نظر انبساط پلیمری کمترین میزان را دارا می باشند.

 

 

انواع اتصالات پلیکا

اتصال چسبی:  این نوع از اتصال به کمک چسب های یو پی وی سی صورت می پذیرد.

اتصال به روش پوش فیت: این نوع اتصالات لوله های پلیکا با استفاده از زانویی‌ها و درپوش‌ها انجام می‌شود.

اتصال سه راه دریچه بازدید: برای تست نشتی آب و همچنین رفع انسداد لوله‌ها از این نوع دریچه‌ها استفاده می‌شود. این دریچه‌ها در منتهاالیه لوله‌های فرعی نصب شده تا عملیات رفع گرفتگی لوله و یا تمیز کردن لوله‌ها به سهولت انجام شود.

اتصال سیفون شتر گلویی: این نوع اتصال اغلب در سرویس‌های بهداشتی مورد استفاده قرار می‌گیرد.