به سایت رسا تاسیسات خوش آمدید.در صورت بروز هر گونه مشکل با ما در تماس باشید.

نکات مهم برای خرید بهترین لوله و اتصالات ساختمانی

02 تیر

نکات مهم برای خرید بهترین لوله و اتصالات ساختمانی

نکات مهم برای خرید بهترین لوله و اتصالات ساختمانی

لوله یکی از ابزار آلات مهم و کاربردی در صنایع مهمی مانند صنعت نفت و گاز و ساختمان سازی و… به شمار می­آید. لوله­ یک استوانه­ی تو خالی است که در ابعاد و انواع متنوع به شکل انبوه تولید می­شود. برای خرید بهترین لوله و اتصالات ساختمانی در ابتدا باید مشخص کنیم که برای انجام چه کاری در ساختمان می­خواهیم لوله بخریم بعد از طریق مشورت با متخصصان و کارشناسان بهترین نوع لوله را انتخاب و خریداری کنیم. لوله­هایی که برای سیستم آب رسانی ساختمان توصیه می­شوند لوله­های فلزی هستند اما برای نصب شوفاژ و پکیج حتما باید از لوله­های پلاستیکی استفاده شود، زیرا به دلیل دمای بالا لوله­های فلزی دچار خوردگی و زنگ‌زدگی می­شوند و برای انتخاب بهترین نوع لوله برای سسیستم لوله کشی گاز باید فشار داخلی گاز را حتما در نظر بگیریم. بهترین نوع لوله­ها برای لوله کشی گاز لوله­های فلزی کربن استیل هستند. بنابر آن چه گفته شد انتخاب بهترین نوع لوله بسته به هدف مشخص می­شود اما یک سری معیارهای کلی هم هست که گفتن آن به ما در انتخاب کمک می­کند.

 

 

شاخصه­های لوله­های مناسب

بهترین لوله­ها برای نصب در واحدهای ساختمانی لوله­هایی هستند که از مواد اولیه­ی با کیفیت و طبق استانداردهای داخلی و جهانی ساخته شده باشند. این لوله­ها باید تحمل و استحکام کافی داشته باشند تا در هنگام نصب به مشکلی پیش نیاید و در برابر انواع مواد شیمیایی، اسیدها، دمای بالا یا بلعکس مقاوم باشند. همچنین لوله­ها باید وزن کمی داشته باشند تا جا به جایی و نصب آن­ها به آسانی انجام شود در هنگام نصب نیز حتما باید لوله­ها در اندازه­های موجود و اتصالات لازم مثل سه راهی، زانویی و.. موجود باشد و نکته­ی آخر این که لوله­ها باید عمر طولانی داشته باشند تا خریدشان برای متقاضی به صرفه باشد.

آشنایی با انواع اتصالات

این امر در حین انجام لوله کشی بسیار اهمیت دارد از این ما تصمیم گرفتیم تا انواع اتصالات کاربردی در لوله کشی ساختمان را به شما معرفی کنیم.

1- یکی از اتصالات اتصال جوشی است که برای لوله­های فلزی کاربرد دارد

2- اتصالات پرسی که برای نصب لوله­های 5 لایه به کارگرفته می­شوند

3- اتصال مهر ماسوره که دارای سه قطعه اتصال دهنده است که دو قطعه­ی آن هر کدام به یک طرف مهره رزوه می­شوند

4- اتصال زانویی که بیشتر برای تغییر مسیر استفاده می­شوند و برای سیستم آب رسانی و آب و فاضلاب ساختمان کاربرد دارد

 

 

بهترین برندهای لوله­ها و اتصالات ساختمانی در ایران
  1. پلی ران اتصال: این برند یکی از قدیمی­ترین و معروف­ترین برندهای ساخت لوله است که در آغاز کار خود محصولات ترموپلاستیک تولید می­ کرده است. مجموعه پلی ران محصولات خود را طبق آخرین استانداردهای جهانی 2001- 9001 ISO تولید و بازار جهانی عرضه می‌دارد. این مجموعه با استفاده از فناوری و تکنولوژی توانسته سطح و کیفیت محصولات خود را افزایش بدهد و به یکی از برندهای معروف جهانی تبدیل شود که امروزه محصولات آن در سیستم­های آبیاری تحت فشار، زهکشی و پروژه­های دفع فاضلاب بسیار پر کاربرد هستند.
  2. آذین لوله: این شرکت نیز در زمینه­ی تولید لوله و اتصالات ساختمانی بسیار مطرح می­باشد. یکی از محصولاتی که در سال­های اخیر به شهرت این برند افزوده است لوله­های سه لایه است این لوله­ها از آن جایی که از نفوذ نور و اکسیژن خودداری می­کنند و همچنین طول عمر طولانی و قیمت مناسب توانسته­اند در رقابت جهانی پیروز شوند.
  3. نیوپایپ: لوله­ها و اتصالات تولیدی این مجموعه در ابعاد گوناگونی تولید می­شوند و همچنین دارای استحکام بسیار بالای هستند که باعث می­شود میزان استفاده از آن افزایش پیدا کند و برای کارهای مختلفی مثل دستگاه­های سرمایشی و گرمایشی، سیستم گرمایش از کف و تهویه کاربرد دارند.