به سایت رسا تاسیسات خوش آمدید.در صورت بروز هر گونه مشکل با ما در تماس باشید.

همه چیز درباره لوله پلی اتیلن گاز رسانی

22 تیر

همه چیز درباره لوله پلی اتیلن گاز رسانی

همه چیز درباره لوله پلی اتیلن گاز رسانی

کاربرد لوله­ها پلی اتیلن:

با توجه به آن چه یاد شد حتما این نکته را دریافته­اید که این لوله­ها دارای کابرد زیادی هستند. اما با این وجود ما در راستایی آشنایی بیشتر شما با کاربرد لوله­های پلی اتیلن و همچنین یاری شما در پروسه­ی انتخاب قصد داریم تا حوزه­هایی که بیشتر این لوله­ها کاربرد دارند را برای شما شرح دهیم.

 

 

  1. با توجه به مشخصات گاز طبیعی استفاده از لوله­های پلی اتیلن در سیستم­های انتقال گاز یکی از اولین کاربردهای این لوله در صنایع نفت و گاز و پتروشیمی می­باشد و از سال 1960 استفاده از لوله­های پلی اتیلن در این صنعت آغاز شده است و کیفیت همیشگی باعث شده است که تا امروز نیز کاربرد داشته باشد و در واقع یکی از گزینه­های بسیار مناسب این صنعت باقی بماند و نود درصد از لوله­های نصب شده برای توزیع صنعت نفت و گاز طبیعی در آمریکا و کانادا همین لوله­های پلی اتیلن است.
  2. لوله­های پلی اتیلن یک گزینه­ی بسیار مناسب برای استفاده در صنعت کشاورزی هستند.
  3. از این لوله­ها برای انتقال آب سرد در واحدهای صنعتی مثل پالایشگاه­ها، کارخانه­های پتروشیمی و نیروگاه­­ها استفاده می­شود.
  4. از این لوله­ با توجه به خواص فیزیکی و شیمیایی منحصر به فردی که دارند می­توان برای انتقال آب دریا و انواع آّب­های شور استفاده کرد.
  5. این لوله­ها از نظر بهداشتی مناسب هستند که از آن­ها برای انتقال آب شرب استفاده شود.

انواع لوله پلی اتیلن

  1. لوله پلی اتیلن تک جداره: لوله­های تک جداره پلی اتیلن یکی از انواع لوله­های پلیمری است که مقاومت آن در برابر فشارها بین دو تا چهل بار است.
  2. لوله پلی اتیلن کاروگیت: این لوله­ها به لوله­های دو جداره معروف هستند و دارای دو جداره هستند یکی بیرونی با شکل ظاهری موج دار و یک لایه دیگر درونی است که سطح صافی دارند برای انتقال سیالات یک گزینه­ی بسیار مناسب هستند.
  3. لوله پلی اتیلن اسپیرال: این لوله­ها شباهت زیادی با لوله­های کاروگیت دارند و به عنوان تنها تفاوت آن­ها می­توان به شیوه­ی ساخت آن اشاره کرد که آن هم به دلیل ساز لوله­های پلی اتیلن اسپیرال است. این لوله­ها به صورت جوش لب به لب به یک دیگر متصل می­شوند. این لوله­ها دارای استحکام بالایی هستند و فشار بالایی را می­توانند تحمل کنند.

 

اتصالات لوله­های پلی اتیلن

در لوله گذاری با لوله­های پلی اتیلن اتصالات مختلفی وجود دارد که برای اتصال آن­ها از روش الکتروفیوژن استفاده می­شود. جوشکاری الکتروفیوژن دارای  مراحلی است که در این بخش آن را برای شما به شکل مبسوطی شرح دهیم.

  1. لوله اتصال­ها و دستگاه را کنترل کنیم.
  2. دو سر لوله را به صورت کاملا گونیا برش بزنیم.
  3. محلی که قرار است جوشاری شود و نیز مقداری از آن را با استفاده از اسکار پیر تراش دهیم.
  4. استفاده از حلال مناسب و شست و شوی محل جوشکاری شده با استفاده از استن.
  5. در این مرحله باید به گونه­ای بر روی لوله مشخص نماییم که چه قسمتی از آن را می­خواهیم جوش دهیم.
  6. اجزا جوش را به یک دیگر متصل کنیم.
  7. اجزا جوش را به طور دقیق درون گیره مخصوص قرار دهیم.
  8. دستگاه را به برق متصل کنیم و لوله­ها را به یک دیگر جوش دهیم.