به سایت رسا تاسیسات خوش آمدید.در صورت بروز هر گونه مشکل با ما در تماس باشید.

چرا لوله آهنی بخریم؟

23 فروردین

چرا لوله آهنی بخریم؟

چرا لوله آهنی بخریم؟

تا به حال این سوال برایتان پیش آمده است که لوله ها چه نقش هایی در زندگی ما دارند و اگر آن ها نبودند باید چگونه به گذران زندگی می پرداختیم؟ شاید برای ما ها نبود لوله ها کمی نا ملموس باشد، زیرا بسیاری از افرادی که کم تر از 30 سال سن دارند در دوران سختی نبود گسترده لوله کشی زندگی نکرده اند.

در گذشته استفاده از لوله ها بیشتر محدود به انتقال سیالات بین شهرهای مختلف بود و درون شهر ها سیستم انتقال قوی وجود نداشت؛ در واقع کم تر از 50 سال است که سیستم های لوله کشی آب و گاز به صورت گسترده در اکثر شهرها و روستاهای ما قرار دارد که البته هنوز هم به دلیل ناکارآمدی مدیریت شهری و روستایی هنوز هم در برخی شهر ها و روستا‌ها شاهد خرید کپسول‌های گاز و هم چنین استفاده از آب تانکرها هستیم.

اگر شما هم، سنتان بیشتر از 40 باشد قطعا در صف های طولانی نفت ایستادن، آب از چاه درآوردن و…. را به خوبی به یاد دارید اما موضوع مهم تر این است که تنها آن افراد قدر نعمت  لوله کشی را می دانند .

لوله ها تنوع بسیار زیادی دارند و تولید کنندگان آن‌ها نیز در پی این هستند که تغییرات مثبتی در آن‌ها ایجاد کنند تا به بهترین شکل بتوان از آن ها استفاده کرد و بهره وریشان به بیشترین حد خود برسد.

لوله‌های آهنی یکی از انواع لوله ها هستند که در گذشته مصرف بسیار گسترده ای داشتند اما امروزه مصرف آن ها کمی کم رنگ تر شده است ؛به همون دلیل در ادامه چند دلیل خرید لوله‌های آهنی را نام می‌بریم.

دلیل اول: لوله‌های آهنی مقاومت فیزیکی بالایی دارند؛ یعنی شما می توانید از آن ها در بسیاری از مصارف استفاده کنید و در هنگام حمل و نصب نگران آسیب دیدن و شکستن آن ها نباشید.

دلیل دوم: این لوله ها می توانند  دمای نسبتا زیادی  را تحمل کنند، زیرا آهن نقطه ذوب بالایی دارد و به راحتی در برابر دما تغییر شکل نمی دهد.

دلیل سوم: لوله‌های آهنی قیمت مناسبی دارند و شما می توانید تاسال ها از آن‌ها استفاده کنید، زیرا به راحتی فرسوده نمی‌شوند.

دلیل چهارم: لوله‌های آهنی گالوانیزه می شوند و به همین دلیل در مقابل زنگ زدگی محافظت می‌شوند و نیازی نیست نگران پوسیدگی آن‌ها بود، زیرا گالوانیزه شدن از این امر جلوگیری می کند.

 

 قیمت لوله های آهنی چگونه تعیین میشود؟

آهن یکی از محصولاتی است که قیمت آن هر روز متغیر است ، درست مانند طلا، نفت و… که هنگامی که قصد خرید آن ها را دارید قیمت های همان ساعت به شما گفته می شود، در خرید تیر آهن، لوله آهنی، میلگرد و… نیز همین قاعده وجود دارد و براساس قیمتی که برای آهن تعیین می شود، قیمت برای لوله های آهنی نیز تعیین می شود که البته بین فروشندگان مختلف ممکن است اختلاف قیمتی وجود داشته باشد.

اگر قصد خرید لوله‌های آهنی را دارید به شما پیشنهاد می‌کنیم، حتما از چند فروشنده مختلف در رابطه با قیمت آن‌ها تحقیق کنید تا بتوانید به قیمتی مناسب برسید و در خریدتان ضرر نکنید.

 

 برای خرید لوله آهنی به چه نکاتی باید دقت کنیم؟

شما برای خرید هر کالایی باید به نکات خاصی دقت کنید تا در خریدتان متضرر نشوید، برای مثال شما هنگامی‌که قصد خرید یک جفت کفش را دارید به رنگ، اندازه، جنس و قیمت آن دقت می‌کنید و برایتان این موضوع مهم است که  کفش مورد نظر ارزش آن را داشته باشد که شما هزینه ای را برایش پرداخت کنید و البته برند و فروشگاه مد نظر نیز مهم است.

در خرید لوله‌های آهنی هم مهم است که شما از چه فروشگاهی و از چه برندی خریدتان را انجام می‌دهید و در مرحله دوم کیفیت لوله نیز ملاک است و شما باید حواستان باشد که لوله دارای ضایعات نباشد و با فروشنده صحبت کنید که اگر سهوا موارد مشکل داری در بین لوله‌ها وجود داشت حتما آن‌ها را پس بگیرند و نمونه سالم به شما تحویل دهند.

برای این که بتوانید تشخیص دهید که لوله ای سالم است یا نه، حتما قبل از این که سیستم را به صورت نهایی فعال کنید، تست انجام دهید تا از رخ دادن خسارات غیر قابل جبران جلوگیری کنید.

در خرید لوله‌های آهنی باید به اعتبار فروشگاهی که از آن‌ها خرید می کنید نیز دقت کافی داشته باشید تا احتمال خطای خود را پایین بیاورید.