به سایت رسا تاسیسات خوش آمدید.در صورت بروز هر گونه مشکل با ما در تماس باشید.

کاربردهای لوله پلی اتیلن

25 فروردین

کاربردهای لوله پلی اتیلن

کاربردهای لوله پلی اتیلن

همه‌ی ما این را می دانیم که لازمه ی شناخت هر چیزی این است که بتوانیم نسبت به آن اطلاعات کاملی پیدا کنیم و از همه جوانب آن را مورد بررسی قرار دهیم؛ برای مثال اگر شما می خواهید اطلاعات کاملی در رابطه با لوله ها به دست بیاورید اولین کاری که باید انجام بدهید این است که انواع لوله ها را بشناسید، پس از آن نوبت شناسایی ویژگی های آن ها است، شما باید بتوانید ویژگی‌های لوله‌های مختلف را بشناسید زیرا لازمه ی دانستن کاربردهای یک لوله این است که شما بتوانید تشخیص دهید که هر لوله چه ویژگی هایی دارد و مناسب چه کاربری است.

در حال حاضر لوله‌های مختلفی در بازار موجود هستند و هر کدام با توجه به ویژگی‌هایی که دارند، کاربردهای مختلفی دارند به همین دلیل باید به ویژگی های آن ها تسلط پیدا کنید تا بتوانید تشخیص دهید که در هر کجا چه لوله ای نیاز است که استفاده شود.

 

لوله ای که تصمیم گرفته ایم در این مقاله در رابطه با آن صحبت کنیم، لوله پلی اتیلن است؛ این نوع لوله به دلیل ویژگی‌های خاصی که دارد، دارای کاربردهای خاصی است که در ادامه هر کدام از کاربردهای آن ها را متناسب با ویژگی های آن  توضیح خواهیم داد.

  • استفاده در شبکه‌های آبرسانی شهری و روستایی: لوله‌های پلی اتیلن به دلیل نصب آسان، کم هزینه و سریع همیشه جزو انتخاب‌های اصلی برای شبکه های آبرسانی بوده اند.
  • استفاده در شبکه‌های فاضلاب شهری و روستایی: عمر طولانی لوله های پلی اتیلن باعث شده است از آن ها در شبکه های فاضلاب استفاده کنند، زیرا این لوله ها باید بتوانند تا سالیان سال فاضلاب را به خوبی جمع آوری کنند و استفاده از این نوع لوله باعث شده است که هزینه های تعمیر و نگه داری آن ها به شدت پایین بیاید.
  • استفاده در شبکه های گازرسانی: مقاومت در برابر نور خورشید و اشعه ماورای بنفش نیز باعث شده است به راحتی بتوان از آن ها در در شبکه های گازرسانی استفاده کرد.
  • استفاده در شبکه ها و سیستم های زهکشی: وجود سایز های متنوع لوله پلی اتیلن و اتصالات آن نیز باعث شده است که این لوله ها به یکی از الویت های انتخاب برای سیستم های زهکشی تبدیل شود.
  • سیستم های انتقال مایعات و فاضلاب صنعتی: این لوله ها مقاومت بسیار خوبی در مقابل خوردگی دارند و به همین دلیل از آن ها برای سیستم های انتقال سیالات استفاده می شود.
  • سیستم های آبیاری تحت فشار (قطره ای و بارانی): لوله‌های پلی اتیلن ضریب اصطکاک پایینی دارند، از این رو از آن ها در سیستم های آبیاری تحت فشار استفاده می کنند.

 

 

قیمت لوله پلی اتیلن

گاهی برخی دوستان از ما سوال می پرسند که قیمت لوله‌های پلی اتیلن چگونه تعیین می شود و چگونه می توانیم به قیمتی نهایی برای خرید آن ها دست پیدا کنیم.

در این جا پاسخ ما این است که باتوجه به نوساناتی که در بازار وجود دارد نمی توان قیمت دقیقی برای هیچ چیزی تعیین کرد و قیمت لوله پلی اتیلن نیز تابع چیزهای زیادی است که از جمله آن ها می توانیم به مقدار ساخت و ساز، قیمت نهاده ها، قیمت مواد اولیه، میزان واردات و صادرات و… اشاره کنیم؛ در واقع به سختی می توان پیش بینی برای قیمت این محصول انجام داد به همین دلیل ما به شما پیشنهاد می کنیم هنگام خرید از چندین فروشنده قیمت بگیرید تا به قیمتی مناسب برسید.

 

 

چگونه لوله پلی اتیلن بخریم؟

برای خرید لوله پلی اتیلن نیز مانند  بسیاری از محصولاتی که در حال حاضر در بازار وجود دارند شما می توایند از تمامی روش های مرسوم استفاده کنید، اما مسلما خرید چنین چیزی مانند خرید لباس و یا خوراکی نیست و باید دقت زیادی  در آن کنید و به همین دلیل بهتر است قبل از خرید با افرادی که در این زمینه تجربه خرید و یا فروش داشته اند مشورت کنید.

بهترین نحوه خرید لوله‌های پلی اتیلن برای بار اول خرید حضوری است اما گاهی برخی فروشنده ها در فاصله های دوری قرار دارند، به همین دلیل بهتر است با تحقیق بسیار به صورت تلفنی و یا اینترنتی سفارشتان راثبت کنید.

هنگامی که مشغول سفارش دادن هستنید باید به این نکته نیز دقت کنید که لوله‌ها باید بدون ضایعات باشند و در صورتی که لوله‌ها احیانا دارای ضایعات باشند، هرینه شما عودت داده شود، اگر به این نکات توجه کنید، بدون شک در خریدتان ضرر نخواهید کرد.