به سایت رسا تاسیسات خوش آمدید.در صورت بروز هر گونه مشکل با ما در تماس باشید.

کاربرد لوله های پنج لایه در صنعت پزشکی

22 اردیبهشت

کاربرد لوله های پنج لایه در صنعت پزشکی

کاربرد لوله های پنج لایه در صنعت پزشکی

در صنایع دارویی، مواد شیمیایی و صنایع غذایی که در دماهای پایین قرار دارند، آب جوش مطرح می شود استفاده از لوله های پنج لایه تلفیقی امکان پذیر است.

این لوله ها در صنعت پزشکی در سیستم های دیالیز و گازهای طبیعی مورد استفاده قرار می گیرند، از دیگر کاربردهای این لوله می توان به استفاده از لوله های پنج لایه در صنایع سنگین مثل ماشین سازی و کشتی سازی، در کارخانجات مواد شیمیایی که امکان استفاده از لوله های فلزی وجود ندارد، در سیستم های حرارتی و برودتی، در سیستم های انتقال هوای فشرده، در صنایع غذایی دارویی، در انتقال آب سرد و گرم قابل آشامیدن، در استادیوم ها، مکان های تفریحی، گردشگری، جاده ها و منازل مسکونی اشاره کرد.

یکی از بارزترین ویژگی های لوله های پنج لایه ساختار پنج لایه آن ها است که باعث شده در صنایع فراوانی مورد استفاده قرار بگیرد. در تولید و ساختار این لوله ها از یک پلیمر بسیار پیشرفته استفاده شده است. جالب است بدانید که اتصالات لوله های پنج لایه از آلیاژ برنج که با نیکل آبکاری شده اند ساخته می شوند علت این کار هم این است که از خوردگی و فرسایش و رسوب گیری لوله ها جلوگیری شود.

 

 

ساختار به کار رفته در لوله های پنج لایه

ساختار این لوله ها از آخرین فن آوری و تلفیق فلز و پلیمر بهره مند می باشد که با استفاده از مزایای لوله های فلزی ساخته شده اند. این دستاوردها با استفاده از پلمیر خارق العاده که در اصطلاح به آن طلای پلیمر می گویند ساخته شده اند.

مزایای استفاده از لوله های پنج لایه

1- این لوله ها باعث صرفه جویی در سوخت و انرژی می شوند.

2- از قابلیت انعطاف پذیری بالا برخوردار هستند.

3- در برابر حرارت زیاد ثابت می مانند و مقاوم هستند.

4- در برابر نفوذ اکسیژن مقاوم می باشند.

5- نصب و راه اندازی ساده و راحتی دارند.

6- دما و فشار بالا را تحمل می کنند.

7- در برابر اشعه ماورا بنفش و مادون قرمز مقاوم هستند.

 

 

نکات ایمنی لازم که باید در هنگام استفاده از لوله های پنج لایه رعایت شوند.

هرگز از لوله هایی که دارای ترک های سطحی هستند استفاده نکنید و از پیج خوردن لوله و اتصالات آن در هنگام جوشکاری خودداری کنید. این لوله ها را هرگز در معرض تابش مستقیم نور خورشید و شعله های مستقیم قرار ندهید و از لوله های چربی که کثیف هستند به هیچ وجه استفاده نفرمایید. از دیگر مواردی که در هنگام استفاده از این لوله ها باید رعایت شود این است که از عایق مناسب برای این لوله ها استفاده کنید و به هیچ عنوان به لوله های پنج لایه ضربه وارد نکنید. از کنف برای آب بندی اتصالات فلزی استفاده نکنید و به جای کنف از نوار تفلون استفاده کنید. اگر از دستگاه جوش کاری استفاده میکنید دمای دستگاه جوش را تنظیم کنید. بعد از انجام لوله کشی تست فشار را حتما انجام دهید و بعد از انجام این تست روی لوله ها را بپوشانید.