به سایت رسا تاسیسات خوش آمدید.در صورت بروز هر گونه مشکل با ما در تماس باشید.

کاربرد لوله پلی اتیلن در فرودگاه‌ها

20 تیر

کاربرد لوله پلی اتیلن در فرودگاه‌ها

معمول­ترین پلیمرهای مصرفی جهت ساخت لوله­های پلاستیکی

در این بخش سعی داریم درباره­ی معمول­ترین پلیمر­هایی که در ساخت لوله­های پلاستیکی کاربرد دارند صحبت کنیم.

 

 

  1. پلیمرهای مقاوم شده با الیاف شیشه­های «GRP»: در لوله­هایی که این نوع پلیمرها استفاده می‌‎شود در واقع یک نوع لوله پلاستیکی کامپوزینی می­باشند که به منظور تولید لوله­های مقاوم­تر از شیشه استفاده می­شود. لوله­های که از این نوع پلیمرها در آن استفاده می­شود یکی از گرانترین لوله­های پلاستیکی محسوب می­شوند.
  2. پلی اتیلن «PE»: این پلیمر دارای استحکام خوبی است و در برابر ضربه نیز از مقاومت بالایی برخوردار است. اما باید دقت کنیم که لوله­های که با این پلیمر ساخته می­شوند امکان دارد دچار شکستگی یا خوردگی شوند و به جد می­توان گفت که فقط لوله­های فلزی هستند که به هیچ وجه دچار چنین صدمه­هایی نمی­شوند و صد در صد هم نمی­توان در مورد کیفیت این نوع لوله­ها قضاوت کرد چرا که ممکن است کیفیت پلیمری، که هر تولید کننده برای تولید محصولات خود استفاده می­کند بسیار متفاوت است.
  3. پلیمر پلی وینل کلراید: به لوله­هایی که از این پلیمر ساخته می­شوند لوله­های پی وی سی گفته می­شود که در واقع جزء معروف­ترین لوله­های پلاستیکی محسوب می­شوند. لوله­ها پی وی سی در واقع یکی از پر کاربردترین انواع پلاستیک­ها در صنعت ترموپلاستیک­های استفاده شده در مقادیر بالا در مقیاس صنعتی است. این لوله­ها با وجود کاربرد بسیاری که در بخش­های مختلف صنعت کشاورزی و … دارند اما یک عیب دارند که برای استفاده از آن­ها رعایت کردن جانب احتیاط ضروری می­شود و آن هم این نکته است که لوله­ها پی وی سی قابل اشتعال هستند جالب است بدانید با وجود این نقطه ضعف در لوله­های پی وی سی اما آتش سرایت نمی­کند و فقط قسمتی که آتش گرفته می­سوزد و از بین می­رود. این لوله­ها در برابر گرمای طبیعی خورشید و سرما هم مقاومت بالایی ندارند و بسیار دچار شکستگی می­شوند.
  4. پلیمر اکریلونیتریل بوتادین استایرن: لوله­های ساخته شده با این پلیمر به لوله­های ABS معروف هستند و در بازار به فروش می­رسند. این لوله­ها در مقایسه با دیگر لوله­ها در برابر گرما و سرما از مقاومت بیشتری برخور دارند و در برابر فشار و ضربه ترک خوردگی نیز بسیار مقاوم هستند. از لوله‌هایABS  برای انتقال گاز و آب و فاضلاب استفاده می­شود.  در واقع پلیمر ABS  یکی از بهترین انواع پلیمر محسوب می­شود که امتحان خود را به کرات در عرصه­های مختلف پس داده است.

 

 

  1. پلیمر پلی وینل کلراید کلره: لوله­های که با این پلیمر ساخته می­شوند با نام تجاری سی پی وی سی «CPVC» روانه­ی بازار می­شوند. این لوله دارای همچنین دارای مقاومت بسیار بالایی هستند و از آن­ها می­توان برای انتقال آب گرم و سرد استفاده کرد. نکته ممتاز این لوله­ها این است که نصب آن ها در مقایسه با نمونه­های مشابهشان بسیار سریع­تر و راحت­تر انجام می­گیرد و علاوه بر این لوله‌های سی پی وی سی به هیج عنوان اکسیژن را از خود عبور نمی­دهند و همچنین این لوله­ها به دلیل مقاومت بالایی که دارند عمر طولانی دارند و استفاده از آن­ها از نظر اقتصادی کاملا به صرفه است.
  2. پلیمر PE: پلی اتیلن یکی دیگر از پلیمرهای کاربردی برای ساخت لوله محسوب می­شود که دارای خواص خاصی است به عنوان مثال در زمان رسیدن به نقطه ذوب به حالت مایع و رسیدن به نقطه انجماد یخ می­زند. پلی اتیلن معمولا از نفت یا گاز ساخته می­شود. پلی ایتلن معمولا به تنهایی کاربردی ندارد و ترکیب­های پلاستیکی مثل لوله­های فاضلاب از آن می­شود. لوله­های که از پلیمر پلی اتیلن در ساخت آن­ها استفاده می­شود در برابر گرما و سرما و ضربه دارای مقاومت بالایی هستند.