به سایت رسا تاسیسات خوش آمدید.در صورت بروز هر گونه مشکل با ما در تماس باشید.

مقایسه لوله مانیسمان و درزدار

27 فروردین

مقایسه لوله مانیسمان و درزدار

مقایسه لوله مانیسمان و درزدار

امروزه یکی از آشنا ترین واژه‌هایی که می شنویم تنوع است، تنوع در صنعت مد، لوازم خانگی ، لوازم الکترونیکی و… به خوبی به چشم می‌خورد.

صنعت لوله سازی نیز از روحیه تنوع طلبی جامعه جا نمانده است و تولید کنندگان آن در پی این بوده اند که بتوانند محصولاتی ارائه کنند که بهترین کیفیت را داشته باشد، به همین دلیل هر ساله هزینه های بسیار زیادی بابت تحقیقات

می‌پردازند تا همواره با پیشرفت تکنولوژی هم سو بوده و بتوانند نیازهای مردم را به بهترین شکل پاسخ بدهند.

 

 

مطالب بالا فقط بخشی از ماجرا بود، زیرا بهای تمام شده کالاها نیز یک مورد بسیار مهم است؛ درواقع تولید کنندگان باید تمام تلاش خود را به کار ببرند تا با بهینه کردن تولیدات خود، کالایی با قیمت نهایی پایین تولید کنند و بتوانند رضایت مشتریان خود را به دست آورند، زیرا در حال حاضر رقابت بسیار شدیدی بین تولید کنندگان مختلف وجود دارد و همین دلیلی کافی است برای این که تولید کنندگان کیفیت تولیدات خود را بالا ببرند.

لوله مانیسمان یکی از انواع لوله است که به همین ترتیب ساخته شده است، درواقع این لوله نمونه ای خاص است و برای پوشش دادن نقص های لوله‌های درزدار ساخته شده است.

لوله‌های مانیسمان را با نام لوله‌های بدون درز نیز می شناسند، این لوله ها با روش های خاصی تولید می‌شوند که درادامه برایتان شرح خواهیم داد.

لوله‌های درزدار در واقع لوله هایی هستند که در آن ها از جوش فلزی استفاده شده است اما لوله‌های بدون درز، بدون جوش هستند و هیچ گونه جوشی در آن ها استفاده نشده است و از شمش های فلزی ساخته شده اند.

 لوله‌های بدون درز چگونه ساخته می شوند؟

همان طور که گفتیم، لوله‌های بدون درز یا مانیسمان از حالت دهی به شمش های فلزی تولید می شوند و این در حالی است که در لوله های درزدار از حالت دهی و جوش ورقه های آهنی استفاده می شود.

برای ساخت لوله‌های بدون درز یا مانیسمان ابتدا شمش های فولادی را در محفظه ای قرار می دهند و سپس پس از حرارت و کشش و سایر فرایندها لوله ساخته می شود، در واقع ابتدا شمش فلز مورد نظر حرارت دیده و ذوب می شود، سپس دچار کشش می شود و به شکل لوله در می آید و پس از آن صاف می شود تا لوله ای بدون نقص ایجاد شود. هنگامی که لوله ساخته شد با استفاده از کامپیوتر ضایعات آن ها تشخیص و در نهایت لوله های سالم بسته بندی و آماده ارسال می شوند، البته قبل از ارسال، لوله ها در اندازه های مد نظر مشتریان برش داده می شوند.

 

 

 

موارد استفاده از لوله‌های مانیسمان

لوله‌های مانیسمان موارد مصرف بسیاری دارند، زیرا می توانند بدون این که آسیبی ببینند، فشار بسیار زیادی را تحمل کنند، این لوله ها در مخازن نفت و گاز، بویلرها، کمپرسور ها، مخازن سوخت CNG، پوسته برینگ ها و اکسل خودرو ها و لوله تفنگ و تانک به طور گسترده استفاده می شوند.

هنگامی که از لوله‌های مانیسمان استفاده می کنید دیگر نباید نگران شکستگی لوله در هنگام انتقال سیال باشید و این موضوع خود باعث محبوبیت این نوع لوله شده است.

  قیمت لوله مانیسمان

پس از سال ها زندگی در کشوری مانند ایران دیگر همه ما این را می دانیم که به هیچ وجه نمی شود درباره ی قیمت کالایی قضاوت کرد، زیرا تورم روز افزون کشور ما مانع این موضوع می شود و مولفه های بسیاری برای تعیین قیمت هر کالا وجود دارد که برای رسیدن به قیمتی منصفانه باید بتوانیم همه آن ها را بررسی کنیم.

برای مثال هنگامی که می خواهید کالایی مانند یک پیراهن را بخرید، شرکت تولیدی، جنس، نوع پارچه، وارداتی و یا تولید داخل بودن، میزان عرضه و تقاضای آن و بسیاری از چیزهای دیگر می توانند در قیمت آن تاثیر گذار باشد و در مورد لوله‌های مانیسمان نیز این موضوع وجود دارد و باید موارد زیادی را از جمله شرکت تولیدی، میزان استفاده و خرید لوله‌های مانیسمان، مقدار تولیدات، مقدار واردات و صادرات، قیمت دستگاه های تولیدی، نرخ کارگران، نرخ تورم سالیانه و… را بررسی کرد تا به قیمت درستی رسید، اما اگر شما فقط یک خریدار معمولی هستید ما پیشنهاد می کنیم که شما ابتدا از فروشنده های مختلفی قیمت بگیرید وسپس با توجه به تحقیقاتی که قبلا در رابطه با فروشگاه های مختلف کرده اید، اقدام به خرید کنید.