به سایت رسا تاسیسات خوش آمدید.در صورت بروز هر گونه مشکل با ما در تماس باشید.

لوله‌های پنج لایه ، کاربرد و ویژگی‌های آن‌ها

24 اسفند

لوله‌های پنج لایه ، کاربرد و ویژگی‌های آن‌ها

لوله‌های پنج لایه ، کاربرد و ویژگی‌های آن‌ها

در بازار رقابت افرادی می‌توانند پیروز شوند که هر روز در پی تغییرات جدیدی باشند، هر چقدر که زمان می‌گذرد نیازهای افراد به سمتی گرایش پیدا می‌کند که با کیفیت ترین اجناس را بتوانند با بهترین قیمت تهیه کنند، پس تمامی تولید کنندگان نیز باید در پی این باشند که خودشان را با نیازهای مصرف کنندگانشان تطبیق بدهند.

تولید کنندگان لوله نیز از سایر تولید کنندگان مستثنی نیستند و آن‌ها نیز در پی این هستند که با تحولاتی که در تولیدات خود ایجاد می‌کنند بتوانند محصولاتی با کیفیت‌تر تولید کنند.

در حال حاضر لوله‌های مختلفی در بازار موجود است که هر کدام ویژگی خاص خودشان را دارند و برای مصارف خاصی استفاده می‌شوند از میان این لوله‌ها می‌توانیم به لوله‌های پلی اتیلن، فلزی، چدنی، بتنی، پلاستیکی، پنچ لایه و… اشاره کنیم که البته در این مقاله صرفا در رابطه با لوله‌های پنج لایه و اتصالات پنج لایه صحبت خواهیم کرد.

 

 

کاربرد لوله‌های پنج لایه

لوله‌های پنج لایه و اتصالات پنج لایه یکی از محصولات جدیدی هستند که با ترکیب  لوله‌های فلزی و پلاستیکی ساخته شده اند، ترکیب این دو نوع لوله ویژگی‌های منحصر به فردی به این لوله بخشیده است، این نوع لوله‌ها از یک لایه فلزی، دولایه پلاستیکی و دولایه چسب تشکیل شده اند.

لایه فلزی برای جلوگیری از فشارهای وارده در این لوله قرار گرفته است، لوله‌های پنج لایه توانسته اند نقص‌های هر دو نوع لوله فلزی و پلیمری را رفع کنند و تحول عظیمی را در صنعت لوله سازی به وجود آورند.

استحکام و طول عمر مفید بالای لوله‌های پنج لایه وهم چنین کاهش قیمت آن‌ها نسبت به سایر نمونه‌ها باعث شده است که از آن‌ها در ساختمان‌های مختلف استفاده شود.

لوله‌های پنج لایه کاربردهای بسیار زیادی درسال‌های اخیر داشته اند که از جمله ی آن‌ها می‌توان به استفاده از آن‌ها در سیستم‌های بهداشتی آب سرد و گرم، سیستم‌های تهویه مطبوع، سیستم‌های گرمایش کف، تاسیسات بهداشتی، صنایع پزشکی، موتورخانه‌ها و…اشاره کرد.

 

 

 

 

ویژگی‌های لوله‌های پنج لایه

نصب آسان: لوله‌های پنج لایه به دلیل این‌که از دو لایه پلاستیکی و یک لایه آلومینویمی ساخته شده اند، وزن کمی دارند و قابلیت خم شدگی خوبی هم دارند و در نتیجه حمل و نصب آن‌ها آسان است.

عایق بندی: لوله‌های پنج لایه بدون درز هستند و به خوبی عایق بندی شده اند.

خوردگی: لوله‌های پنج لایه نسل جدیدی از لوله‌ها هستند و در آن‌ها خوردگی به حداقل رسیده است.

تحمل دمایی و فشار: دولایه پلاستیکی و یک لایه فلزی به کار رفته در لوله‌های پلاستیکی به خوبی می‌تواند در افزایش تحمل دمایی و فشاری این نوع لوله‌ها موثر باشد.

غیرقابل نفوذ: لوله‌های پنج لایه به دلیل عایق بندی خوبی که شده‌اند، نسبت به اکسیژن غیرقابل نفوذ هستند و این ویژگی باعث جلوگیری از افت فشار و هم چنین رشد موجودات زنده در این لوله‌ها می شود.

طول عمر: در لوله‌های پنج لایه نقص‌های لوله‌های پلیمری و فلزی حل شده است و ترکیب این دو سبب شده است که این لوله طول عمر و دوام بیشتری نسبت به سایر لوله‌ها داشته باشد.

عدم خطر آتش سوزی: برای اتصال لوله‌های پنج لایه ازجوشکاری و یا شعله آتش استفاده نمی‌شود، به همین دلیل خطر آتش سوزی در هنگام نصب آن‌ها بسیار کاهش پیدا می‌کند.

نصب در کنار سایر لوله‌ها: اتصالات پنج لایه ای که در بازار موجود هستند باعث شده اند که بتوان از لوله‌های پنج لایه در کنار سایر لوله‌ها نیز استفاده کرد، مثلا شما می‌توانید از این لوله‌ها در کنار لوله‌های فلزی با سایز مشابه نیز استفاده کنید.

مقاومت در برابر یخ زدگی: هنگامی که آب یخ می‌زند دچار انبساط می‌شود و می‌تواند باعث ترکیدگی لوله‌ها شود، اما این معضل در لوله‌های پنج لایه رفع شده است.

در طی قرن 21 آن قدر جهان از نظر علمی پیشرفت داشته است که اگر بپرسند علم بهتر است یا ثروت، بهترین پاسخ می تواند علم به دست آوردن ثروت باشد، چرا که با پیشرفت علم محصولاتی تولید می‌شود که در تعدیل هزینه‌های زندگی بسیار تاثیر گذار است و از جمله‌ی آن‌ها می‌توان به لوله‌های پنج لایه وهم چنین اتصالات پنج لایه اشاره کرد که توانسته اند تا حدود زیادی از مخارج لوله کشی ساختمان‌ها را کاهش دهند، زیرا این لوله ها طول عمر زیادی دارند ونیازی نیست زود به زود تعویض شوند.