به سایت رسا تاسیسات خوش آمدید.در صورت بروز هر گونه مشکل با ما در تماس باشید.

لوله اسپیرال چیست؟ و چه کاربردهایی دارد؟

01 خرداد

لوله اسپیرال چیست؟ و چه کاربردهایی دارد؟

لوله اسپیرال چیست؟ و چه کاربردهایی دارد؟

اسپیرال: یکی از‌روش های تولید لوله فولادی می باشد که در این روش لوله فولادی به صورت مارپیچ و از ورق هایی با ضخامت مختلف در سایزهای پنج تا صد و بیست اینج و به صورت رول تولید میگردد.

 

 

تاریخچه‌ی ساخت لوله اسپیرال

ساخت این لوله‌ ها از دهه‌ی 1960 در جهان رونق گرفته است و هم اکنون نیز با وجود این که بخش کمتری از تولیدات لوله ها را به خود اختصاص داده اما به دلیل انعطاف پذیر بودن فرآیند ساخت، یکنواختی ابعاد، خواص مکانیکی مناسب و مسائل اقتصادی بیش از گذشته مورد توجه قرار گرفته است و از کیفیتی قابل رقابت با لوله های درز جوش مستقیم برخوردار است. در صنایع نفت و گاز کاربرد دارد. شما می توانید جهت اطلاع از قیمت لوله اسپیرال به سایت مرکز  مراجعه کنید.

مزیت های لوله اسپیرال
  1. لوله های اسپیرال یکنواختی بیشتر و بهتری برخوردار است.
  2. برای تولید این محصول نیازی به تجهیزات خیلی سنگین مانند پرس های بزرگ نیست.
  3. در بیشتر موارد برای این که تولید این ورق¬های به صورت پیوسته صورت می گیرد، هزینه تولید کاهش پیدا می کند.
  4. این لوله با قابلیت ممانعت از نفوذ دما و حرارت و رطوبت مواد شیمیایی اسیدی و حشرات و همچنین جلوگیری از رشد باکتری و میکروب ها ساخته شده است و این موجب بازدهی این محصول در طولانی مدت شده است در نتیجه نیازی به تعویض و یا تعمیر زود هنگام این محصول نیست.
  5. همچنین این لوله ها از خواص مکانیکی بیشتر و بهتری برخوردار است.
  6. این لوله ها نسبت به لوله های دیگر، در صورت نیاز به خم کاری در حین نصب مناسب و کارآمدتر هستند.
  7. لوله های اسپیرال از نظر اقتصادی، در مقایسه با لوله های فولادی مناسب تر هستند.
  8. این لوله ها از نظر جریان سیال دارای خواص مناسبی هستند.

9.لوله های اسپیرال در مقابل شکست و ترک دارای مقاومت بیشتری هستند.

تولید لوله های فولادی به روش اسپیرال

در واقع اسپیرال یک روش مرسوم در صنعت ساخت لوله های فولادی می باشد که در این روش با گذشتن ورقه فولادی از یک سری غلتک ها بل درزی حلزونی به شکل استوانه لوله ای در خواهد آمد و با استفاده از کو یل های فولاید حاصل فرآیند نورد گرم و به وسیله جوشکاری به روش جوض قوسی زیر پودری اتوماتیک در در دمای معمولی ساخته می‌شود. لوله های اسپیرال علاوه بر صنعت نفت و گاز در ساختمان¬های مسکونی یا تجاری نیز استفاده می¬شود.

 

 

معروف ترین و بهترین شرکت‌ های فروشنده‌ی لوله های اسپیرال ایران

به منظور آشنایی شما با برترین برندهای معروف ایران و استفاده‌ی بهتر از خدمات این شرکت¬ها، ما در این بحث سعی داریم شما را با برترین برندها آشنا کنیم.

1- مجموعه آهنگ تک: یکی از معروف ترین فروشندگان و تولیدکنندگان عمده لوله از جمله اسپیرال، آتشخوار، مانیسمان، گالوانیزه و تمامی انواع لوله¬های صنعتی و فولادی اتصالات لوله است. این مجموعه همیشه سعی داشته است تمامی برندهای داخلی و خارجی را با بالاترین کیفیت و مناسب‌ ترین قیمت و در کمترین زمان ممکن ارائه دهد. شما می توانید برای خرید و اطلاع از کم و کیف کار با مشاوران این مرکز تماس حاصل فرمایید.

2- شرکت ایران اسپیرال:

شرکت ایران اسپیرال یکی از تولید کنندگان انواع لوله های فولادی است که در سال هزار و سیصد و هفتاد و سه  در شهرک صنعتی سگزی تأسیس شده است. این شرکت تاکنون در طرح های مختلف آبرسانی و صنایع پتروشیمی شرکت داشته است و الان تولید کننده انواع لوله¬ها با  عرض های متفاوت و قطرهای بالا می باشد.

3- شرکت کیان پرشیا:

شرکت کیان پرشیا یکی از تولید کننده های ده ها هزار تن لوله قطور اسپیرال در قطرهای 400 تا 2500 میلی متر می باشد و همچنین سالانه 60 هزار تن لوله فولادی تولید می-کند.

این شرکت در پروژه های خطوط آب رسانی برای شرکت های آب منطقه ای استان تهران و دیگر مناطق کشور مشارکت داشته است.