به سایت رسا تاسیسات خوش آمدید.در صورت بروز هر گونه مشکل با ما در تماس باشید.

لوله بر و انواع آن

28 اردیبهشت

لوله بر و انواع آن

لوله بر و انواع آن

لوله بر ابزاری است که برای برش زدن لوله توسط لوله کش و یا در صنعت از آن استفاده می شود. این وسیله در دو نوع برقی و دستی در بازار موجود می باشد. لوله بر برقی بسیار تمیز و سریع عمل می کند و کار با آن بسیار راحت تر از لوله بر دستی است. در کل می توان گفت که لوله برها انواع متنوعی دارند که عبارتند از لوله بر یک تیغه ای متشکل از دو غلطک، لوله برسه تیغه ای، لوله بر زنجیری و لوله بر دو تیغه ای، لوله برهای سنگین کار، لوله برهای غیر فلزی، لوله بر های جدار نازک و… . در ادامه شما را با تعدادی از انواع لوله برها آشنا می کنیم.

 

انواع لوله برها

لوله برهای دستی

یکی از پرکاربرد ترین لوله برها برای بریدن لوله های پلی اتیلن، فلزی و فاضلابی لوله بر دستی می باشد. از مزایای این لوله بر می توان به جنس آلومینومی آن، وزن سبک، جابه جایی آسان و راحت، برش آسان لوله ها، اسحتکام بالا، قابلیت تنظیم سرعت، دسته فلزی، چرخ های تیز و برنده، برش دقیق لوله ها و … اشاره کرد.

لوله برهای برقی

این لوله ها با نیروی برق کار می کنند و به طبع نیازی به نیروی دست نیست، بنابراین کار را برای افراد راحت تر می کند. در حین کار کردن با این وسیله باید نکات ایمنی به وفور رعایت شود.

لوله برهای غیر فلزی

لوله برهای غیر فلزی جهت بریدن لوله های پلی اتیلن و فیبری که دارای سایز های 2 تا 19 اینچ می باشند مفید واقع می باشند. دسته این محصول دارای عملکرد فشاری یا جغجغه ای می باشد و به موازات خود لوله حرکت می کند و پهنای شیار برش به کمترین مقدار خود می رسد.

لوله برهای جدار نازک

این محصول جهت بریدن لوله هایی با جدار نازک و  لوله هایی که دارای سایز های زیر2 اینچی می باشند مورد استفاده قرار می گیرند. اصولا از این لوله برها در فضاهای تنگ و محدود استفاد می کنند. جالب است بدانید این لوله برها برای بریدن لوله های مسی، آلومینیومی، برنجی و پلاستیکی به کار می روند. یکی از مزایای این لوله بر داشتن پیچ تغذیه می باشد که دوام و آسانی کار را بیشتر می کند و هم چنین از گیر کردن و یا بسته شدن نیز جلوگیری می کند.

 

 

لوله برهای لولایی

این لوله بر برای بریدن سریع لوله های فولادی با سایز های 2 تا 12 اینچ به کار می رود و حتی سفت ترین لوله های چدنی را نیز برش می دهد. این محصول دارای سایز های بزرگ تر نیز می باشد که به صورت حلقوی و گرد طراحی شده است و لوله هایی تا سایز های 36 اینچ را نیز برش می دهند. دسته این محصول بلند و بزرگ می باشد که تنظیم و برش را سریعتر و آسان تر می کند.

لوله برهای سنگین کار

لوله بر سنگین کار برای برش سریع لوله های فولادی و گالوانیزه استفاده می شود. دسته این محصول بلند و بزرگ است و از شفت های بلند تشکیل شده است که این شفت ها از رزوه های تنظیم کننده محافظت می کنند.