به سایت رسا تاسیسات خوش آمدید.در صورت بروز هر گونه مشکل با ما در تماس باشید.

ویژگی های لوله های پلیمری

30 اردیبهشت

ویژگی های لوله های پلیمری

ویژگی های لوله های پلیمری

از گذشته های دور تا به امروز محققان به دنبال تولید آلیاژهای با کیفیت و برتر بوده اند تا بتوانند به عنوان یک روکش در برابر خوردگی از آن استفاده کنند و مقاومت لوله ها در برابر زنگ زدگی را بالا ببرند، بنابراین به مرور دست به استفاده از روکش های پلیمری زدند. جالب است بدانید که برخی از پلیمرها توانسته اند جایگزین مناسبی برای فلزات باشند. به عنوان مثال در صنعت تاسیسات لوله کشی ساختمان که مسئله خوردگی باعث شده است تا خسارات زیادی بر اثر خوردگی فلزات ایجاد شود این لوله ها جایگزین بسیار خوبی می باشند. امروزه کابرد و استفاده از لوله های پلیمری توسعه یافته است.

 

 

مزایای لوله های پلیمری

این لوله ها از مزایای فراوانی برخوردار هستند به عنوان مثال دارای قیمتی مناسب و ارزان می باشند، نصب راحت و آسانی دارند، مقاوم در برابر خوردگی می باشند، از افت فشار کمتری برخوردار هستند و انعطاف پذیر می باشند. از این لوله می توان برای انتقال و جا به جایی اسید های خورنده، فاضلاب، نفت خام، گاز های طبیعی و آب استفاده نمود. با ما همراه باشید تا شما را با ویژگی ها و مزایای این لوله ها بیشتر آشنا کنیم.

سفتی و انعطاف پذیری لوله های پلیمری

اصولا اکثر لوله های پلیمری انعطاف پذیر می باشند که این مورد جزو مزایای این لوله نسبت به سایر لوله ها به حساب می آید. این ویژگی سبب می شود تا بتوان از این لوله ها در زیر زمین نیز استفاده کرد. جالب است بدانید که لوله های پلیمری پستی و بلندی های زمین را به آسانی طی می کنند. این محصول در شرایط مختلف آب و هوایی و شرایط سخت و ناملایم کارایی ویژه ای دارد.

مقاوم در برابر ارتعاشات

لوله های پلیمری با توجه به استانداردهای مختلف در برابر انواع ارتعاشات مقاوم می باشند. این لوله ها بر اساس استاندارد3387 DIN باید تعداد نوسان 10485000 و فرکانس 23.3 هرتز را به راحتی و با موفقیت سپری کنند. این لوله ها به دلیل انعطاف پذیر بودن می توانند لزرش های ناشی از کارکرد موتور و زمین لرزه را نیز تحمل کنند.

 

استفاده راحت و ساده

این لوله ها به دلیل این که از مواد اولیه سبک تری نسبت به سایر لوله ها ساخته شده اند نیاز به تجهیزات استفاده کننده سنگین ندارند، بنابراین نصب، انتقال و بریدن لوله های پلیمری بسیار ساده تر از لوله های فلزی می باشد. با توجه به این که امروزه هزینه تجهیزات و نیروی کار نیز بالا رفته است استفاده از این نوع لوله ها به صرفه تر می باشد.

مقاوم در برابر خوردگی

در لوله های پلیمری هیچ اثری از زنگ زدگی و خوردگی وجود ندارد و اکثرا در برابر انواع مواد شیمیایی خانگی و مواد شیمیایی موجود در فاضلاب بهداشتی مقاوم می باشند. این محصول دارای دیواره های صافی است که امکان انتقال بهتر آب و فاضلاب را ممکن می سازد.

عایق صدا

لوله های پلیمری در سیستم های مخابراتی نیز به کار می روند، زیرا در برابر امواج و صوت مقاوم هستند. به دلیل وجود لایه محافظ آلومینیوم این محصول در برابر صوت عایق است.