به سایت رسا تاسیسات خوش آمدید.در صورت بروز هر گونه مشکل با ما در تماس باشید.

بهترین لوله برای آبرسانی در ساختمان کدام است؟

16 تیر

بهترین لوله برای آبرسانی در ساختمان کدام است؟

بهترین لوله برای آبرسانی در ساختمان کدام است؟

با توجه به این که سیستم آب رسانی در هر پروژه شریان اصلی آن پروژه محسوب می­شود پس باید با رعایت اصول مهندسی انجام شود. یکی از نکات اصلی انتخاب لوله می­باشد که در این بخش سعی داریم بهترین لوله­ها را برای این آبرسانی ساختمان را به شما معرفی کنیم.

 

 

شاخصه­های که باید در انتخاب لوله آب رسانی به آن دقت شود کدام است؟

  1. لوله­هایی که در سیستم آب رسانی ساختمان استفاده می­شود باید دمای 90 درجه سانتی گراد را تحمل کند.
  2. لوله سیستم آب رسانی باید در برابر مواد شیمیایی مقاومت بالایی داشته باشند.
  3. لوله­هایی که برای این سیستم کاربرد دارند به هیچ وجه نباید دچار زنگ زدگی و خوردگی شوند و یا در درون آن­ها جلبک ایجاد شود.
  4. نکته­ی بسیار مهمی که باید در این باره به کار گرفته شود که این لوله­ها باید دارای وزن سبکی باشند تا نصب آن­ها با سرعت بالا انجام گردد و حمل آن­هم برای اشخاص به راحتی انجام گردد.
بهترین لوله­های آب رسانی

یکی از بهترین لوله­های آب رسانی لوله پنج لایه نیوپایپ است که یکی از بهترین و جدیدترین لوله­ها محسوب می­شود. شرکت تولید کننده این برند لوله­ها شرکت گیتی پسند است. این شرکت بهترین لوله­های تک لایه تا پنج لایه آب را وارد بازار کرده است و تا امروز نیز پیشتاز بوده است. این شرکت توانست با تولید لوله تک لایه برخی از مشکلات اساسی لوله­های فلزی را رفع کند. این لوله­ها تمام ویژگی­های لازم اعم از عدم زنگ زدگی و داشتن وزنی سبک و انعطاف پذیر بودن را دارا هستند و نصب آن­ها نیز بسیار راحت انجام می­شود. این لوله­ها تک لایه از پلیمر ساخته می­شود و همین انعطاف پذیری آن­ها را بالا برده است.

اما محصول دیگر این برند لوله پنج لایه است که هم انعطاف پذیری بالایی دارند و هم نرخ انبساط طولی بالایی دارند. این لوله بعد از لوله­ها تک لایه وارد بازار شدند و تا حد زیادی مشکلاتی که لوله تک لایه داشتند را حل کردند و در حال حاضر می­توان آن­ها را به عنوان بهترین لوله­ برای انتقال آب به شما معرفی کنیم و شایان ذکر است که علاوه بر کیفیت و شاخصه­های عالی که برای انتقال آب دارند و یک گزینه­ی بسیار مناسب برای نصب سیستم گرمایش از کف محسوب می­شوند.

 

 

چه نکاتی که رعایت آن در نصب سیستم آب رسانی ساختمان ضروری است؟
  1. لوله کشی آب ساختمان باید در کوتاه­تربن مسیر انجام شود و با کمترین پیج و خم انجام شود و همچنین باید موازی یا عمود بر دیوارهای ساختمان انجام شود.
  2. نصب لوله­های افقی اکر به صورت زیر سقفی و یا تحت پوشش سقف کاذب باشد باید اجرای آن در حداکثر ارتفاع ممکن انجام شود.
  3. لوله کشی آب سرد و گرم بایستی نزدیک دیوارها و تیغه­ها و سقف­ها نصب شوند و اکیدا باید از نصب آن­ها در کف پرهیز شود و یا در صورت لزوم و اضطرار لوله­ها باید به صورت عمودی قرار بگیرد.
  4. برای رعایت کردن بهتر بهداشت بهتر است تا حد ممکن از نصب لوله­های آب در کنار فاضلاب پرهیز کنیم چرا که در اثر گذر زمان و تشکیل پوسیدگی در لوله­ها و از بین رفتن آب بندی آن­ها احتمال دارد که آلودگی و ترواش آب­های فاضلاب باعث آلودگی آب­های آشامیدنی شود و در صورتی که این امر اجتناب پذیر نباشد حتما باید فاصله­ی اصولی بین لوله­های فاضلاب و آب رعایت شود تا کمترین مشکلی برای سلامتی ساکنین ساختمان پیش نیاید.
  5. در نصب لوله­های آب باید از نصب آن در بالای دستگاه­های برق جلوگیری شود و در صورتی هم که ناچار به انجام این کار بودیم باید یک سینی قطره گیر زیر آن قرار دهیم تا از بروز خطرات احتمالی جلوگیری کنیم.