به سایت رسا تاسیسات خوش آمدید.در صورت بروز هر گونه مشکل با ما در تماس باشید.

چرا لوله پنج لایه بخریم؟

03 فروردین

چرا لوله پنج لایه بخریم؟

چرا لوله پنج لایه بخریم؟

همه‌ی ما هنگامی‌که می‌خواهیم اقدام به خرید چیزی کنیم ابتدا در رابطه با آن تحقیق می‌کنیم، محصولات مشابه را با یکدیگر مقایسه می‌کنیم تا بتوانیم به جمع بندی کلی برای خرید آن‌ها برسیم.

با توجه به پیشرفت تکنولوژی در هنگام خرید هر چیزی معمولا چندین انتخاب داریم ومی‌توانیم از بین برندها و محصولات مختلف اجناس مورد نظر خود را انتخاب کنیم، در واقع تولیدات انحصاری که در گذشته بر جهان حاکم بود در حال حاضر خیلی کمرنگ‌تر شده‌است و به همین دلیل دانشمندان و صاحبان صنایع مختلف در پی این هستند که اجناس بهتر و با کیفیت‌تری را تولید کنند تا بتوانند نظر مصرف کنندگان مختلف را به خوبی جلب کنند.

در حال حاضر لوله‌های مختلفی نیز در بازار موجود هستند که هر کدامشان مصارف خاصی دارند، البته برخی از آن‌ها مصارف مشابهی دارند ولی با یکدیگر تفاوت‌های زیادی دارند که همین تفاوت‌ها باعث تمییز آن‌ها از یکدیگر می‌شود و باعث می‌شود نوع خاصی از بقیه مصرف بیشتری داشته باشد و افراد بیشتری از آن‌ها استفاده کنند.

لوله‌های پنج لایه شاید در مواردی، مصارف مشابهی با سایر لوله‌ها داشته باشند اما به دلیل این که آن‌ها بهتر، مقاوم تر و کاربردی تر هستند، جایگاه بهتری در بین مردم دارند.

 

 

 

 

ساخت لوله پنج لایه

برای ساخت لوله‌های پنج لایه به یک لایه آلومینیوم، دولایه چسب و دولایه پلی اتیلنی نیاز داریم در ابتدا یک ورقه آلومینیومی را در دستگاه قرار می‌دهند تا به شکل لوله دربیاید و پس از آن دو لایه پلی اتیلنی به وسیله‌ی چسب مخصوص به لوله آلومینیومی متصل می‌شوند.

خارجی‌ترین و داخلی‌ترین لایه از جنس پلی اتیلن هستند و این ساختار باعث می‌شود که فشارهای ناشی از ضربه‌هایی که در مراحل ساخت، حمل و نصب به لوله وارد می‌شود تاثیر زیادی بر آن نداشته باشد و لوله مقاومت کافی داشته باشد و هم‌چنین زنگ نزند، زیرا اگر این لایه از فلزات مختلف ساخته شده‌باشد به راحتی زنگ می‌زند و عمر لوله را کاهش می‌دهد، لایه پلاستیکی داخل هم به دلیل این‌که سطحی کاملا صیقلی دارد، رسوب نمی‌گیرد و این موضوع باعث می‌شود که سرعت عبور سیالات مختلفی که از آن‌ها عبور می‌کند نیز زیاد باشد؛ درضمن پلاستیک‌ها به سختی با مواد مختلف واکنش می‌دهند درحالی‌که فلزات با بسیاری از سیالاتی که از آن‌ها عبور می‌کند واکنش می‌دهند.

لایه فلزی داخل نیز می‌تواند به قوام لوله کمک بسیار زیادی کند، در واقع ترکیب لوله‌های پنج لایه، یک ترکیب فوق‌العاده است که می‌تواند در مکان‌هایی که لوله‌ها تحت فشار بالایی هستند استفاده شود.

 

 نکات ایمنی در هنگام استفاده از لوله‌های پنج لایه

  • هیچگاه از لوله‌هایی که ترک سطحی دارند استفاده نکنید.
  • از پیچ دادن لوله خودداری کنید، زیرا ممکن است باعث شکسته شدن و تغییر شکل آن بشوید.
  • به دلیل این‌که لایه‌ی خارجی از جنس پلاستیک است باید از تابش مستقیم نور خورشید حفظ شود.
  • به هیچ وجه از لوله‌های چرب و کثیف استفاده نکنید.
  • برای آبندی اتصالات پنج لایه بهتر است به جای استفاده از کنف از نوار تفلون استفاده کنید.
  • لوله ها و اتصالات پنج لایه را در مقابل شعله آتش قرار ندهید.
  • پس از لوله کشی حتما تست فشار را بر روی لوله‌ها انجام دهید تا در انجام فعالیتشان خللی رخ ندهد.
  • پس از انجام تست فشار حتما روی لوله ها را بپوشانید.
  • در استفاده از این لوله‌ها باید به جوش دادن آن ها بسیار دقت کرد.

لوله‌های پنج لایه را می‌توانیم برای مصارف مختلفی از قبیل سیستم‌های گرمایی و برودتی، سیستم‌های انتقال هوای فشرده، مکان‌های تفریحی، ساختمان های تجاری، اداری، فرهنگی ، خطوط انتقال آب آشامیدنی، صنایع پزشکی، غذایی، دارویی و…کاربرد دارد.

یکی از مزیت‌های غیر قابل انکار لوله‌ها و اتصالات پنج لایه، بهداشتی بودن آن‌ها است، زیرا این ویژگی باعث شده‌است که برای مصارف خوراکی و پزشکی نیز بتواند کاربرد داشته باشد.

لوله‌های پنج لایه از مقاوم‌ترین لوله‌هایی هستند که در حال حاضر در بازار موجود هستند، به همین دلیل پیشنهاد می‌کنیم در تاسیسات خود حتما از آن‌ها استفاده کنید، زیرا این لوله‌ها از نظر اقتصادی بسیار به صرفه هستند و پس از مدت طولانی‌تری مجبور به تعویض آن ها هستید و معمولا آسیب فیزیکی خاصی نمی بینند.