به سایت رسا تاسیسات خوش آمدید.در صورت بروز هر گونه مشکل با ما در تماس باشید.

کاربرد لوله پلی اتیلن در فرودگاه‌ها

12 تیر

کاربرد لوله پلی اتیلن در فرودگاه‌ها

کاربرد لوله پلی اتیلن در فرودگاه‌ها

امروزه با گسترش دامنه­ی سفرهای انسان به نقاط دوررس و به طور خاص گسترش میزان سفرهای هوایی این کارکنان این صنعت پیوسته در تلاش بوده­اند  تا در همه­ی عرصه­ها از به روزترین و جدیدترین وسایل استفاده کند. این موضوع فقط محدود به هواپیما ها یا مسائل مربوط به پرواز نیست و شامل همه­ی مسائل از قبیل مسائل عمرانی و ساختمانی فرودگاه­ها هم می‌شود. اما مسئله­ای که ما سعی داریم در این بخش به آن بپردازیم مسائل مربوط به انواع لوله کشی فرودگاه­ها است. ما قصد داریم به این بپردازیم که امروزه­ فرودگاه­ها از چه نوع لوله­های استفاده می­کنند و دلیل این انتخابشان چیست؟

فردوگاه­ها به دلیل اهمیت نصب سیستم لوله کشی باید در انتخاب نوع لوله دقت بالایی به خرج دهند تا امکان بروز هر گونه مشکلی به حداقل برسانند. یکی از گزینه­های انتخابی فرودگاه­ها برای لوله کشی صد در صد لوله­های پلی اتیلن است که با توجه به مزایای بی­شماری که دارند برای این صنعت به کار گرفته شده است. لوله‌های پلی اتیلن در فرودگاه­ها عموما در مسیر کابلهای برق و تلفن و سیستم­های ارتباطی و تاسیسات و سیستم انتقال آب و مدیریت و انتقال و جمع آوری فاضلاب و آب باران و سیستم آبیاری فضای سبز و سیستم انتقال آب آتشفشانی و سیستم برج­های خنک کننده و لوله زهکشی کاربرد دارند.

 

 

لوله­های پلی اتیلن

لوله­های پلی اتیلن نسل جدید لوله­ها محسوب می­شوند که از پلی اتیلن ساخته می­شوند و دلیل محبوبیت و استقبال گسترده از لوله­های پلی اتیلن هم خواص مواد اولیه آن است.  با توجه به آن چه گفتیم مسلما باید این موضوع را دریافته باشید که لوله­های پلی اتیلن کاربرد بسیار بالایی دارند و علاوه بر فروگاه­ها در بخش‌های مختلف دیگر هم استفاده می­شوند بنابراین تولیدات پلی اتین بسیار متنوع هستند و فقط محدود به لوله­های آبیاری و از این قبیل نمی­شوند. برای مثال یکی از محصولات جدید پلی اتیلن منهول­های مخابراتی پلی اتیلن است که جهت دسترسی به مسیرهای کابل­ها در زیر زمین و برای متصل کردن چندین شبکه به یک دیگر و قرار دادن سوئیچ­های مخابراتی مورد استفاده قرار می­گیرند.

یکی دیگر از محصولات جدید پلی اتیلن هندهول­های پلی اتیلن است و کابردی آن در جعبه محافظ شیر  و آلات جعبه کنتور و جعبه نظارت در خطوط کابلی و جعبه بازدید از خطوط آب و نفت و گاز بسیار زیاد است و  با توجه به کاربردهای متفاوتی که هندهول­های پلی اتیلن دارند شایان ذکر است که بدانید این محصول امروزه در رنگ­ها و ابعاد و اشکال متنوعی به بازار عرضه می­شود.

 

 

مزایای لوله­های پلی اتیلن
  1. این لوله­ها با توجه به خواص فیزیکی منحصر به فردی که دارند دچار پوسیدگی نمی­شوند و کمتر پیش می‌آید که احتیاج داشته باشند که تعویض شوند و به طور معمول عمر طولانی دارند.
  2. لوله پلی اتیلن و اتصالات آن در وزن­های سبکی ساخته می­شوند و بنابراین نصب و حتی حمل و جا به جایی با سرعت بسیار بالایی انجام شود.
  3. لوله­ها پلی اتیلن مقاومت بسیار بالایی در برابر ضربه دارند بنابراین در برابر فشارهای بسیار بالا مقاوم هستند و به هیچ عنوان نیازی به خرید تجهیزات ضد ضربه نیست.
  4. این لوله­های پلی اتیلن سطح داخلی صافی دارند و اصلا زیر نسیتند و این باعث می­شود انتقال سیالات لا سرعت بسیار بالایی انجام شود.
  5. ویژگی منحصر به فرد لوله­های پلی اتیلن این است که اتصال آن­ها بسیار راحت انجام می­شود. در واقع این لوله­ها به در دو شکل کلاف و شاخه­ای به بازار عرضه می­شوند و همین باعث شده تا در هزینه­ی اتصال صرفه جویی شود.
  6. لوله­ها پلی اتیلن بسیار انعطاف پذیر هستند و دارای شعاع خمش مناسبی هستند که این ویژگی به نصب راحت­تر و سریع­تر کمک می­کند.